My birThDaY...

Lilypie Next Birthday Ticker

Google

Google
 

Sunday, June 14, 2009

Kawan susah dicari...

kawan bila kita ada harta, masing2 nak berkepit...

bila kita ada kereta, masing2 nak berkawan...

bila kita ada duwet, masing2 nak bergembira...

tapi bila kita tiada semua itu,

adakah ada kawan2 yang sudi menghulurkan bantuan??

bila kita memerlukan pertolongan,

masih adakah yang sudi menghulurkan tangan??

fikir-fikirkanlah...

so, kita jgn tolong kawan2 kita...kita jadi selfish!buleh????



9 comments:

atty's said...

salam kojah..selalu gitu le..
sbb tu kena hati2 bila berkawan.

MaMa aYiN_FaSHa said...

yup!!! betul tue kojah..sbb itu la dalam seribu kekadang tu satu jer betul2 kawan...

DilOt said...

ye meh...bukan senang nak cari kawan yg sejati...

kawan bile di saat susah mmg melambak...

eddie dewanaga said...

nak jadik selfish...?

kojah nak 'jual ikan' apa...???
hahaha... Oops!

leadleedeea said...

maybe dat's why saya ader 3 org je sahabat sejati? huhu

adenium said...

heppi frenship day ,, :-)

rillys said...

ni mesti kena kes kawan makan kawan ekk...hehe...tp tak semua kawan camtu kan...Tuhan nak uji kesabaran u sikit jer tu n berhati2 dalam memilih kawan ;)

Dee said...

berhati2 dlm memilih kawan..

kojah said...

dear atty,
hurmmmm ok kak...

dear mama_ayin,
tuela, susah kan kak?

dear dilot,
saat susah berlambak?saat senang la dear...

dear eddie,
ikan Ahmad Zaidi bin Abdul Razak buleh?lalalala

dear lead,
3org pun dah byk kan...

dear adenium,
frenship day too!muah2 =)

dear rillys,
bersabar sajo la...huhu

dear Dee,
oriteee kak...

Page number