My birThDaY...

Lilypie Next Birthday Ticker

Google

Google
 

Thursday, June 04, 2009

Cara-cara membuat bantal...

korang penah tengok tak kekabu yang org buat bantal tuh??tapi sekarang nie byk bantal2 yang tak pakai kekabu kan...dorg pakai pe ek??





















so nie pokok nya...tinggiiiiii...dulu2 arwah nenek aku mmg rajin wat bantal nie...tapi makin la makin hilang bantal kat umah nenek aku tuhhh...ntah cpe ntah yang cilok...tak paham tol aku...umah semua lumba2 nak besar2 je tapi bantal bape hengget tuh TAK MAMPU nak beli...susah wei bila balik raya ramai2 nie tak dok bantal plak...aku pe lg??rembat la cousin aku nyer bantal yang maknya dok keje curik bantal tuh!!huhhhhhhhhhhh!!!
















yang nie mmg fresh dari ladang...aku amik galah, aku jolok2 ckit, jatuh la benda2 nieeee...
















pastu buang la kulit luar dia tuhhh...nampak macam jagung kan?
















amik sebijik sebijik ye...pastu tiap satu tu kena buang bijik-bijiknya...mmg banyakkk bijik oh...bijik tue kena buang la...kang korg tido atas bantal tue kang rasa bijik2 plak...tak syokkkkkkk la!
















bijik2 yang korg buang tue asing la satu tempat...yang tak dok bijik plak asing satu tempat...yang plastik meghah tue bijik2 dia, yang plastik oren tue kekabu yang dah diasingkan...
















so kekabu yang dah dibuang bijik tue korg masuk la dalam sarung bantal...siapppppp sudahhhhh...eh2, yang bahagian korg masukkan kekabu tue kena la jahit...kang terkeluar lak kekabu tuh...

ok, siap untuk tidurrrrrr =P



*nak membodek nyer pasal...sanggupppppppppp!!bluekssssssssssss!!!!benci!!


7 comments:

Shafie said...

wah bantal guna kekabu ni ek..
dlu bese tgk kt umh..hehe

Dee said...

akak nk 1 kojah..hahaha..

Nurul said...

sangat best bantal kekabu.. nak tanam r pokok dia..

mane ek nak dpt benih.. guna biji2 kekabu tu ble ker? kojah pos la kt kiter.. huhu

DilOt said...

pernah tgk pokok ni secare jauh je..dekat2 xpernah...

Nurul said...

ok... help ur kilik add (nnt delete tau komen ni)

kojah said...

dear shafie,
so skang nih xbese tgk la??huhu

dear dee,
tak mulehhhh...hiks!

dear nurul,
orait, balik kg kita amik...

dear dilot,
pg la tgk dekat2...hehe

dear nurul,
kilik add??pe tu????

Miss Moon said...

tido atas bantal kekabu nih mmg syiokkkkkkkkkk

Page number