My birThDaY...

Lilypie Next Birthday Ticker

Google

Google
 

Saturday, June 06, 2009

Etok...

etok??korg penah dgr x??etok nie sejenis makanan laut dari kelantan...dia lebih kurang ngan kerang la cuma kerang kan ada gerigi2 kat kulit dia tapi etok nie tak dok...















etok nie dia jemur bawah matahari...macam salai la...eh2, betol ke info aku nie??layannn je laaaaaaa...hahahaha
















nie la ghupenya...bg aku mmg sedappppppp la...aku kan penggemar makanan laut...tapi ada gak sesetengah org yang tak suka...sbbnya dia hidup di permukaan pantai...ala, lebih kurang ngan kerang laaa...pe org kata?bahaya kan?tapi ada lg 1 sebab gak org tak suka...sbb susah nak bukak...hahahahaha susah u ols...dia ada teknik dia...dia ada 2 cara...kopek pakai gigi @ cungkil pakai pisau...kalau aku, mmg bukak pakai gigi je la...sbb aku dah cekapppp...muahahahaha!!

so kalau korg g kelantan, cubalah rasa etok nie yeeeee...



6 comments:

DilOt said...

xpenah dgr...hehe..

pakai gigi je...woo..hebat seyh kojah

Shafie said...

da lama tak mkn etok :P
cni tak jumpa..hehe

eddie dewanaga said...

dia ada macam2 nama kan Jah..?
ada yg panggil kepah, ada yg panggil lokan...

ada yg panggil bomba, ada yg panggil mak bidan...!!

*perenggan kedua tu gua gurau je...

kojah said...

dear Dilot,
hehehe ala, semua org kalau dah biasa mmg bolehhh nyer...

dear shafie,
cni mmg la tak dok...yilek!

dear eddie dewanaga,
nope laaa...kepah lain...lokan tuh lain laaaa...cube g siasat...huhu

mummYaeesh said...

tak pernah dgr tp rupa dia mcm kepah lar..cuma kepah colour cerah!

kojah said...

owhhh cm kepah ek...sy xtau...huhu

Page number