My birThDaY...

Lilypie Next Birthday Ticker

Google

Google
 
Showing posts with label bandung10. Show all posts
Showing posts with label bandung10. Show all posts

Monday, November 01, 2010

Bandung part 7~ (Final part!)

lepas dah berhari-hari (wahhh macam lama plak bunyiknya) shopping dan berjalan, hari ini adalah hari terakhir kitorang kat bandungggg...

masa nie dalam otak aku cuma pikir satu benda sajork, nak buat massage...


gigih okey aku bangun pagi dan carik balik tempat massage masa aku datang ngan family dulu, hasilnya kedai tue dah tutupppp...hukhukhuk

aku pun apa lagik kannn, zasss carik tempat massage yang lain...tapi hampa =(

kojah: bang, ini bukak jam berapa?
brother: jam 11...ngak ada yang bukak awal-awal pagi...paling awal jam 10 ada...tapi jauh...


FRUST OKEYYY...FRUST MENONGGENG rasanya!! (aih, frust2 pun sempat lagik senyum!)


kalau flight aku lewat-lewat petang memang sempatlah tapiiii flight aku betul-betul masa lunch hour...hampeh betul sape yang book ticket flight kan...muahahahahahaha =P


eh jappp...tetibe aku teringat di saat kawan aku kena tegur dengan budak kecik yang dok mintak2 duwetttt...

budak kecik: bang, saya orang susah...tolongin aku...
frens: saya ngak ada wang...
budak kecik: jangan temberang sama saya!kalau kamu ngan ada wang, kamu ngak ke sini!

hahahaha lawak okeh kawan aku tuh...nak jugakkkk menjawab kan...hasilnya dah kena marah ngan budak kecik...

u olssssssssss, kalau dorang mintak2 duwet, buat bodooo jerk...jangan layan pape tau...lagik korang layan, lagik menjadik-jadik kekdahnya...kat sini bukan sebab kedekut ke hape kan, tapi kalau korang bagik duwet, zasssss ada orang lain lagik yang akan datang serbu korangggg...masa tue haaa baru tahu kan...semua orang ko kena bagik duwet...kalau tak, semua orang dok merayu-rayu mintak kat korang...


frust hanya boleh diubati dengan berposing...haha


pergi bawak beg tarik hitam yang kiri tue sajork, balik ada tambahan beggg...

huiii, masa nih tak payah cakap okeyyyy...berdebar-debar jantung aku takut terlebih berat beg aku tuh...


warna pada angkutan melambangkan destinasinya...


masa on the way nak ke airport, baruuuulah aku nampak umah-umah oranggg...


FREE INTERNET ACCESS...lajuuuuu jerk aku menonong...hasilnya lembab nak mampos...

eh eh masa nie kat airport okeyyy...dah nak balik mesia dah...hihihi


lagik satuuuuuu, janganlah ko g shopping hebat sampai airport tax pun ko lupe nak sediakannnn...

abah aku selaluuuu ingatkan benda alah nie kat aku...sebab pernah terjadik masa abah aku beratur, ada orang mintak nak pinjam duwet ngan abah aku...tuh ha sorang kena bayar 75 ribu rupiah!

hihihi kelakar pun ada bila dengar abah aku dok bercerita...


hahahaha kasik can aku nak gelak dulu before aku bercerita ;P

cenggini...perjalanan dari kl ke bandung, bandung ke kl mengambil masa lebih kurang 3 jam...tapi kalau ols tengok ticket flight korang tue, korang akan perasan yang pergi amik masa 3 jam, balik hanya amik masa 2 jam sajork...pelik bukan??

frens: nape balik amik masa 2 jam je ek?
kojah: sebab pergi jam mesia, balik dia kira jam indon...jam indon kan lewat satu jam dari jam kita...alih-alih memang 3 jam gak...
frens: tak lah, balik jadik 2 jam sebab flight berat...pilot tue bawak slow...kan pernah ada case yang flight tak leh naik sebab ramai sangat orang shopping kat bandung...
kojah: hahahahaha memang ada case flight tak leh naik tue...tapi yang nie sebab ikot jam...
frens: ishhh, ada ke cenggitu!macam kereta la...boleh bawak laju, boleh bawak slow...macam tue jugak dengan flight...
kojah: hahahahaha klakar la ko nih...jap lagik kita tengok berapa jam kayy...

hasilnya aku yang menang...horreyyyyyyyyy!!kelakar ok kawan aku tuh...aku cakap pape bukan dia nak dengar punnnn...(even i know dia baca blog aku...ngeh ngeh ngeh...sorryyyyyyyy! =P)


masa dalam flight kitorang terpisahhhh...mencikkkkk!!kiri kanan orang indon...

indon belah kiri: gi mana mau isi borangnya?
kojah: blablabla
indon belah kanan: ini maksudnya apa??

adoiiii, memang aku jadik pemantau je la...pihak berkuasa, buatla borang tue dalam bahasa indon pleaseeeeeee...bahasa omputih dorang semua tak pahammmmmm...


kojah: berkerja di mesia ya buk?sebagai bibik?
indon belah kiri: iyaaa, sebagai bibik...
kojah: berapa gajinya??
indon belah kiri: 6 ratusss...(mak aihhh, mahal gilos gaji bibik skang kan!)

pastuh aku tanya plak jiran belah kanan aku...jadik bibik jugak...

kojah: berapa gajinya?
indon belah kanan: 7 ratusss...

huiiii, apa ke mahal sangat gaji-gaji bibik skang?????


sebagai panduan aku bila mahu berkunjung ke pasar baruuuu...


haaaaa nih dia rate hotel yang aku tido tuh...


dan hotel-hotel lain...yang nie aku dapat masa aku kat airport masa aku mula-mula sampai ke bandungggg...

ok, itu sahaja...sebarang pertanyaan yang agak details sila email ke zif_1006@yahoo.com......InsyaAllah, ada rezeki aku mahu berkunjung lagik ke Bandung next year with FREE OF CHARGE!!muahahahahaha

boboi! ;)


Friday, October 29, 2010

Bandung part 6~

Sesudah merasa air avocado, keesokkanya hari untuk shopping di pasar baruuuuuuuuuuu!!


astaga!!memang buntang bijik mata betul bila datang kat sini...

kat sana kebaya cantik, sini pun cantikk, situ pun cantikkk!


salah satu dari patung nie pun ada gak aku borong...agak2 kaler apa?huhu

bayangkannnn, dari pukul 8 pagi sampailahhhh pukul 3 lebih petang kitorang dok bertapa kat sini...macam2 heh adooo...baju kebaya, baju kurung, kain semayang, kain pelekat, jubah, handbag, bak kata memang syiokkkkkkkkkkkkk!!

nak pilih baju nak kawen sok-sok pun besttttttttttttttttttt!!


kat pasar baru hanya tempat untuk shopping sahaja, mehla kita pergi makannn...kat sini atasnya adalah kedai-kedai makan, bawahnya adalah kartika sari...


again air avocado...aku pernah try buat air nih kat umah tapi hasilnya sungguh pahittttttt!


masa nih tak payah cakap okeyyyy...rasa ngan pinggan2 tuh aku nak makan...lapar gilerrrrr!kol 4 baru dapat makan kannnn...


gambaran dari luar...eceh~


inilah kartika sari...kartika sari tue adalah tempat jual browniesssss...

apa yang aku buleh cakap, memang rugiiiiiiiiiiii giler kalau korang tak beli brownies nie...memang sedap gilerrrrrrrrrrrrr!!

eh korang jangan beli kat gerai tepi2 jalan yang tulis kartika sari tue...tue tipu punya brownies...nak yang ORI, datang kedai kartika sari betul2 punyaaaaaa...


sekali 3 aku boronggg...tuh pun ala-ala berebut dengan bapak aku...bapak aku nak bawak g opis dia, aku pun nak bawak g opis aku...huhu

hasilnya tak cukup kottttt!

opismate: kojah, ada lagik tadik brownies tadik?
kojah: tak ada la bang...nanti kalau abang g bandung, beli la tau...kat kartika sari...


pastuh shopping lagikkk...area cihampelas...masa nih memang rezeki adik beradik aku 0keyyy...baju kat sini memang cantik dan berkualiti...semua baju untuk lelaki aku borong kat sini...


wang syiling indonesia...


terjahan rumah mode kali kedua...walau penat sangat masa nih, kaki gigih lagik melangkahhhhh...


sampailah rumah mode tue tutup dibuatnya...


hajat nak ke kampung daun (orang cakap sini makanan best2) tapi nampaknya tak dok rezekiii...

awat la restaurant nih jauh benar masuk ke dalam...kitorang nih dah la naik angkutan...memang takkk la nak kena naik moto sorang satu semata-mata untuk makannn...

korang nampak kan moto banyak-banyak tue...actually dorang menunggu penumpang kalau-kalau nak ke kampung daunnn...kalau aku bawak sendiri berani la jugak kan...nih aku jadik pembonceng...takmo lah!


hasilnya kita makan bersebelahan dengan sukajadi hotel sajork...


nyum nyummm!!sedappppppppp!!nih pun bertambah-tambah aku makan...murah lak tuh...


hasil shopping di hari ini sahaja...okey, kalau nak shopping hebat-hebat, g la bandung yerk =)


Monday, October 25, 2010

Bandung part 5~

Hurmm masa kat tangkuban parahu, kitorang tak pergi pun tempat yang boleh lumur-lumur lava gunung berapi kat kaki-kaki...eh lava ke namanya eh?bantai sajeeee...takpun tempat di mana boleh rebus telur sampai masakkkk...

ee, tak kuasalah nak pergiii...satu nak kejar masa, kedua sebab rimassss ramai sangat offer nak bawakkan ke situ...offer bukan sebarang offer yerk...harus ada pitih yang melayangggg...huhu


masa nak balikkkk...

datang pun naik angkut, harus balik pun nak angkuttt...harga pun tak adalah mencekik nau macam masa mula-mula sampai...


perot pun dah lapar...mehla kita singgah makan dulu...masakan padang in the houseeeeee!

hurmm kedai makan nie bersebelahan sahaja dengan terminal ledeng...sedap kooooo!sampai aku bertambah-tambah!


dah nama pun datang ngan kenkawan, bayar pun asing-asing gituuu...tue nampak kan berapa ribu rupiah makanan saya?


pas makan kitorang teros amik angkut ke rumah mode...owhh tak kuasalah nak singgah hotel bagai...kita teros terjah...


hasil shopping di rumah mode yang pertama...agak-agak ada yang kedua tak?HAHA


then kita pergi pulak terminal tas...actually terminal tas nih dekat ngan wisma nova...

terminal tas?tas dia tak memenuhi seleraku laaaaa...macam tak menarik tak berkualiti pun ada...


pastu kita balik wisma nova untuk check outttt!

sebenarnya kitorang dah gitau staff2 dorang yang kitorang nak check out lambattt...sebabnya ye la kan...check out haruslah pukul 12 tengah hari...tapi sebab awal-awal lagik naluri kitorang dapat rasakan yang tak sempat nak balik before pukul 12, mehla kita siap2 kemaskan barang...


dalam pukul 7 lebih malam, dari wisma nova kitorang menuju ke hotel edelweiss...satu malam bagik weekdays, 150 ribu rupiah...

kalau weekend, err err...berapa yerk...kalau ada dalam entry last nanti, ada lah rezeki korang tueeee...


hotel nyer very the berpuas hatiii!kalau compared ngan wisma nova, jauh beza ohhh...ala kata wisma nova pun lagik murah kan...so berbaloi la ngan harga masing-masing...cuma kalau hotel nie, aku suggestkan buat familyyyy...


hasil shopping di rumah mode...yang dalam plastik tu tak leh tunjuk isi nya...ala-ala rahsia gitu...HAHA


malamnya kitorang makan di restaurant yang betul-betul berhadapan dengan sukajadi hotellll...jalan kaki jerk dari hotel kami tuh...

ohhh hotel edelweiss dengan sukajadi hotel dekat sajork...


nasi ayam penyek...ohmygod, sedap gilerrrr sampai aku rasa nak tambah lagikkkkk...tapi maluuuuuuuuuuuu!motippppp??


apa makna ke indonesia kalau tidak menikmati air avocado...nyum nyum!!


hasil shopping di tangkuban parahu...yang nie pun aku hangen jugakkk...hangen ala-ala tak hangen...camne tuh...hahahaha

kojah: 2 helai ini berapa?40 ribu rupiah yerk...
penjual: ngak bisaaaaa...satu lengannya panjang...satu pendek...
frens: ok, 60 ribu rupiah??

heyyy kawan aku tuhhhh...aku rasa macam nak cili-cili jerk mulut dia...hahahahaha

penjual: okey, 60 ribu rupiah bisa...
kojah: ngak mahuuu...ini baju saya...bukan baju kawan saya...saya mahu 40 ribu jugak...
penjual: ok, 50 bisa?
kojah: okeylahhh...

so jangan malu-malu mintak kurang ye u olssssssss...*wink wink*


Thursday, October 21, 2010

Bandung part 4~

Selama kitorang kat bandung, yang tak bestnya naik angkutan cuma sekali sahaja...sebab dari lembang ke tangkuban parahu sepatutnya 10ribu rupiah tapi dihentamnya 30ribu rupiah...tue pun selepas dikaw tim yerk...kalau takkkk, dalam 60ribu rupiah sorang dorang mintak...

very the mencekik punya harga kan!!alasan dorang hanya kami sahaja yang ingin menuju ke tangkuban parahu...lagipun takmo la gaduh2 ngan dorang...kata tempat orang kannnnn...so harus pasrah gitu...huhu


setibanya di tangkuban parahu...di area kawasan berpagar...


sonoknyaaaaaaa...sejuk2 macam kat genting gituuu...eh, next week ai nak g tempat cejukkkk =P


yihaaaaaaa!!masa nih dug dag dug dag pun dah hilanggggg!!hahahaha


tapi tak tenang beb dok sini...

penjual 1: ibu, mau keychain...
penjual 2: ibu, mau strawberry...
penjual 3: ibu, mau fridge magnet...
penjual 4: ibu, mau topi buat ngak cejuk...

aku rasa ada la dalam berpuluh-puluh penjual kat sini...so hati kena kental beb...yang mana korang rasa nak beli, baru korang kaw-kaw mintak kurangkan harga...kalau takkkk, jangan gatal2 dok mintak kurang...sebabnya dorang akan follow korang sampailah korang balikkkkkkkkkkkkkkkk!

contoh, aku seharusnya minat ngan fridge magnet kan...so aku mintak 10ribu tros...tak nak bagik sudah...hahahaha

hasilnya aku dapat 8 fridge magnet dengan harga 15ribu rupiah...eh betul ke tak eh kenkawan?lupe sudah...yang pasti memang berbaloi-baloi!!


kawah gunung berapi nie macam ke bawah...so kita kena jenguk ke bawah sikit baru nampak benda alah nie...


auwww!masa nih tak payah cakap okkkk...berkerumun penjual2 dok kerumun aku...ada tuh siap offer nak amik gambar...siap mention lagik tak dikenakan charge...tapi sebab nak amik langkah berhati-hati, takmo la suro dorang amik gambar...takuttttttttt!


ada tuh siap tunjuk lagik pas kebenaran berniaga...kira macam orang lain jual secara haram, dia jual secara sah...rasa nak tergelak pun ada...hihihi


masa nih pun aku tak beli lagik fridge magnetttt...konon2 macam jual mahal gitu...ko takmo bagik 10ribu rupiah, saya ngak mahuuuuuuuu...wahhhh!


kat bawah2 sikit ada jual baju, cenderahati dan lain-lain...aku tak survey plak cenderahati kat sini...sebab target aku adalah bajuuuu...


fuh, nasib baik tak debommmmmm!!last debom pada tahun 1983...so u ols kira la yerk lagik berapa tahun nak beranak...hihihi


walaupun aku pernah merasa strawberry kat cameron, aku rasa yang nie lagik super duper sedapppppppp!!kira memang manis gilerrrrrrrrrr lah!tak pernah2 okkk aku jumpa strawberry semanis yang nie...

nih actually kawan aku yang beli...so aku tak tahu berapa rupiah dan aku segan nak makan banyak-banyak...muahahahaha


Page number