My birThDaY...

Lilypie Next Birthday Ticker

Google

Google
 

Monday, August 10, 2009

Sabah day 7...last entry of our journey to Sabah!!

Disebabkan nie last entry kitorg kat Sabah, meh aku bagi sedikit tarbiah dulu ek =P

Sabah nie merupakan pulau ke-3 terbesar di duniaaaaaa dan mempunyai 30 different races dan juga mempunyai 80 dialect percakapan...

ewahhhhh...tarbiah ala2 skema gituuuuuuu...hahahahahaha


ok...meh saya citer hal ktorg kat Sabah nie plak ek...

bangun pagi2 oh...ate excited nak g pulau...

owhhhh, panggilan pulau!!


nak cepat2 pun harus wat breakfast dulu...lgpun payment lodge nie included breakfast...

mat saleh yang zati dok borak tue student malaysia...hihihi


kitorg naik cab to Sutera Harbour...oh ya, ktorg tak naik boat kat jetty tuh tau...sebab pe ek?sebab kat Sutera Harbour lagik murah kot...hoho

semua nie dah di arranged by our agent, boss travellers logde ituuuu...




nie la Sutera Harbour...tempat nya mmg nampak exclusive...ada gak hotel Sutera Harbour...confirm la 5 star nyer hotel kan...


tengok baju ktorg yang pentinggggg...muahahahaha

hurm, baju nie ktorg beli kat gaya street =)


ktorg dah bayar semua kat agent, ktorg datang sini tunjuk resit sajork...


tetibe dorang ada tunjuk package dorg...terosssssss terbeliak2 mata akuuuuu...package pe tu??

nakkkkkkkkkkkkkk!!~


meh kita naik boat g pulau manukan dulu...


Kema yang sentapppp...

ampunnnnn syg =P


pe korg tgk2 nie??


tuh ha angin kuat sgt sampai cap zati terjatuh dalam laut nun...sib baik driver tuh baik ati patah balik n amik cap tuh...


ok, kita dah sampai pulau manukan...

bagi aku macam dah tercemar la...dulu2 aku datang lagik banyak ikan2 n lagik bersih airnya...


nah, amik cuci mata...wakakakakaka


jommmmm g salin baju...


dah siap aku ngan zati salin2 baju segala, teros kitorg ke boat semula...untuk package tadikk ye...huhu



sonokkkkkkkk tak terkira weiiiiiiiii!!

yabedabeduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu =)


bukan package nie...

nie comingggggg soon...nie namanya fly fish...


jom pakai2 belt dia dulu...tak sabarnya aku time nie...dah lama aku idam2kan weiii...


ya, it's PARASAILING!!


mula2 cuak gak la...


tapi atas2 tuh rasa besttttttttttttt!~


dia jatuhkan ktorg dalam air gak...tapi sebelum2 tuh dia tny dulu la...

driver: kamu nak jatuhkan semua badan ke separuh badan je dalam air laut?
kami: separuh badan je la...

driver: ok...


huiii, banyak kali gak la ktorg masuk dalam air laut nie...hihihi


ada la dalam 20 minutes...


tak ada la takut sangat bila dah naik benda nie...

rasanya fly fish lagik adventure...of course!


dah tercapai impian aku...pasnie aku nak try em, em, em fly fish kot...bungee jump pun cam bestttttttt!~


next tyme ktorg nak try yang belakang tuh plak...hohoho

ha, disebabkan naik parasailing nie la duwet aku lari budgetttttt...terpaksa calling2 abah aku mintak extra money...kihkihkih thanx abah!~


moh kita makan...

cedap gilerrr wei...ke sebab ktorg mmg ngah lapau?


jetty pulau manukan...


entrance to pulau manukan...masa kat sini kena bayar RM3 per head kalau tak silap aku...yang confirm mmg kena bayau la...




moh kita balikkkkkk...tengok pix je buleh?

ayat aku ntah pape je kan?nie namanya malas...ampunnnnnnnn


gedix2 kat jetty dulu b4 tunggu boat sampai...


dalam boat mau balikkkkk...


singgah pulau gaya ke pulau apa ntah ek?aku malas wei...nak bukak note aku bawak g Sabah pun malas...hiks

singgah sini sbb nak amik passengers lain...


activity kat pulau tak banyak ktorg snap pix...lagipun cam tak best la kan...sebab ada orang sentappp...hihihihi

eh2, bukan aku yang sentap tau...lalalala


last pix aku kat Sutera Harbour...


then kami tunggu cab datang ambil...


dah puas mandi pulau segala, kitorg balik lodge kitorg semula...kemas2 baranggggggggg...

tuh chinese lady tuh boss lodge nie la...peramah yang amat...good good =)


dalam kol 6 lbh, kawan kema amik ktorg kat lodge nie...

singgah kat tugu peringatan double six dulu...


upenya tugu nie merupakan tapak tragedi yang telah mengorbankan pemimpin tertinggi Sabah pada 6hb 6 1976...di mana ia turut mengorbankan ketua menteri sabah ketika itu...

pastu ktorg g makan kat grace point...gambau makanan nan ado...huhu


pas kenyang2 makan, kawan kema gak anta kitorg kat airport...

thanx so much kakak!!


jom kita check in...

hui, sempat lagik brader tuh wat peace...


aku mintak extra money kat abah aku pun sebab nie la...takut luggage kena charge mahal wei...ate aku ada 2 buah beg yang besar gedabak!


masing2 baru ingat nak contact orang sini sana...hahaha


flight pun tak delayed...bagossssss!~


haaa, nie aku rajin nak story nih...

masa naik flight nie, ktorg anta orang terawal yang naik tau...ktorg pun slumber kodok je pilih tempat...tetibe ada la sorg bro nie sound baikkk punya...

bro: eh, nie tempat kitorg la...
kami: yeke?
bro: yela, ikot seat number la...1st tyme ke naik flight nie?
kami: eh2, sejak bila ada seat number plak nih??*tros bangun cari tempat*

yeeeeeeeeeeeeee, mmg kami 1st tyme naik flight...nak je aku menjawab tyme tuh tapi sebab pe ntah mood aku ok lak...kalau mood aku k.o, dah lama aku berkata-kata ngan ko bang oittttt!


nie la seat kami yang sebenarnyaaaaaa...

wakluuuuuuu, sejak bila airasia nie pakai seat number??dulu2 yela ada seat number...tapi skang dah tak ada dah...ke korg adakan seat number tuh balik????


tengok seat baik2 ye korg...kang korg lak dikatakan 1st tyme naik flight =P


makanan aku...burger kat gerai2 lagikk sodap!

pas kenyang2 makan, tros aku tidoooo...tapi takut wei naik flight malam2...gegar semacam je...mula la aku dok imagine macam2 dalam flight tuh...hampeh tol otak aku nih!

daaaaaaa...ini sahaja citer sal Sabah ye...nanti aku citer sal Tioman lak ke...tak pun Bali ke...tak pun Sandakan ke...hahahaha berangan sudah!

*sudah tertunai impian aku nak naik parasailing...pulau tuh sgt2 la best tapi sebab ada orang yang sentap, dah jadik lain macam...hoho pe lagi u ols, g la holiday kat Sabah*



7 comments:

Dee said...

wui..parasailing..bestnyer kojah!! akak bwk 2 handbag susahlah..nti2 dorang dh besar leh ar angkut skali..

dh lama airasia pakai seat no lah..pestime naik flight ke? kahkahkah..pg aritu naik apa? tongkang?

kema..jgn sentap..syg korang!!

eddie dewanaga said...

kema tu sentap sebab takde orang naik parasailing dgn dia ye...

kesian dia.
:(

Nurmala Mazlan said...

amboi2 kojah
happening eh

lily lotus said...

hik hik...yg tgk ni pun naik teruja sama!

[z@ck] said...

nk try parasailing tu...
huhuuh

DilOt said...

parasailing...tu..gayat tak...

hehe..tanye soalan nah ape2 je..mcm tinggi meh,,,

kojah said...

dear Dee,
nanti handbag akak dah besar leh la akak naik skali...hihi dah lama eh kak seat num tuh?dulu2 mmg ada la...pastu takde...skang nie ada balik ke?

dear shafie,
sy amik harus cantek...hahahaha *perasan*

dear eddie,
no comment bro =P

dear nurmala,
mmg happening sangattt2 kak...

dear lily,
g la kak...honeymoon again...

dear zack,
try la...mmg besttttt...dapat berangan atas tuh lagik best!

dear dilot,
tade la gayat sangat...mula2 ada cuak2 ckit...tapi lama2 tuh bestttt!seronok dapat tgk view bawah dari atas...

Page number