My birThDaY...

Lilypie Next Birthday Ticker

Google

Google
 

Friday, February 19, 2010

Tarian singa...

dah kata cuti raya cina aku dok melepekkk kat umah, nie je la yang dapat aku tengok...

tetiap tahun tau jiran depan umah aku nih ada buat tarian nie...tapi aku lupo la pulak tahun lepas aku ada snap gambar ke tak...

owhhh jiran aku yang nie very da pemurah tau...masa kenduri iqbal arituh dia g hulur duwet 50 hengget kat akak aku...huhuhuhu


area umah aku cenggini...sebaris ngan umah aku semua melayu, sebaris umah depan aku pulak bukan melayu...itu kuota yang telah ditetapkan oleh pemaju...

best tuh best la jugak kan...kiri kanan aku melayu...umah depan2 aku pun bestttt...kata 1 malaysia kannn...cuma kalau bunyik anjing menyalak 24 jam tuh yang aku lemah tuh...aku rasa macam nak bunuh jerk anjing2 tuh...hahahahaha =P

haaa yang pakai baju meghah hitam tue bibik yeee...tapi bukan bibik aku...tue bibik jiran sebelah umah aku...

tuh yang pakai baju putih tengah cekak pinggang tuh baru la bibik aku...muahahahahaha!!psttt, ada sesape nak pinjam?


memula aku tak paham apa motip dorang buat cenggini...upe upenya mahu menghalau segala kejahatannn...

dulu2 aku kagum betul la bila tengok tarian nie...aku ingat binatang betul...hakhakhakhak bila besar2 baru aku tahu yang kat dalam tue ada orangnyaaaaa...

pastuh bila dorang dah abis buat tarian nie, dorang akan dapat limau daripada tuan rumah...

hurm mak aku cakap yang dorang bayar untuk satu tarian singa nie dalam 3 ratus hengget...kiranya macam kita bayar kat kumpulan kompang kalau nak buat kenduri kawennn...

tapi best kan raya umah cina nih...paling koman dia bagik ko pun sepuluh henggetttt...paling banyak yang aku penah dapat 50 henggettt...masyukkkk!hahahahaha hidang plak makanan kfc...sebab dorang tahu kita tak leh makan benda bukan2...tapi tak penah la pulak aku g umah cina sorang2...tuh aku g ngan family aku daaa...


7 comments:

asna cute said...

pehh masyukkkk~

Next CNY boley la serg umah dorg 1,1 mcm nk raya kita jer ek hehe =)

rasp said...

dolu2 masa akak kecik2...
takutttt je tgk lion dance nie...

kojah said...

dear asna,
hahaha tp kena tebalkan muka la...kihkihkih

dear rasp,
kecik2 camtue la kan kak...bila ingt2 blk klakar rasanya...huhu

MrS. F!zA@MaMa DaRwiSy said...

xbising ke??uish ni kalo jmpa kt shopping kmpleks pon dah rasa nk lari keluar...hehe

kojah said...

tuh la klu kt shopping complex rasa bising sgt2 tp ms kat sini rasa best plak dgr kak...hahahaha

lily lotus said...

bising sgt muzik tarian naga ni kan. mcm nak pecah jantung. haha!

kojah said...

hahahaha betul2 kak...

Page number