My birThDaY...

Lilypie Next Birthday Ticker

Google

Google
 

Wednesday, October 21, 2009

Rumah Anak Yatim Shifa'

yang aritue untuk subjek Agama Islam aku ke Raub, kali nie untuk subjek Cocuriculum aku ke Rumah Anak Yatim Shifa' pulaaaa...

serius, best oh ada activity cenggini!


ayu je semua berbaju kurung...hikhikhik ala, dah nama pun majlis sambutan hari raya bersama anak-anak yatim...

pastu masing2 pakai name taggg...yang aku suke sangat2 tuh bila name tag tuh pun kaler fink + purple u olsssss!konpem dak2 laki meroyan nak pakai...tuh aku tak nampak sangat dak2 laki punya name tag...hahahaha


pukul 8 lebih pagi kitorang dah sampai ke tempat yang ditujuuuuuu....fuhhh, memang awal betul lah...ate tak leh la lambat2 kan...dalam kol 2 cenggitu la anak-anak yatim nie ada sambutan hari raya kat tempat lain pulakkk...

area umah anak-anak yatim nie kat kawasan2 perumahan yeee...


atau dengan lebih tepat lagik di taman p.ramlee setapak kuala lumpur...

noticed that inilah baju raya aku pada hari kedua...hikhikhik tapi buleh tak kain dia aku tertinggal kat umah??punyalah semangat g usung ke sana ke mari ngan hanger bagai alih2 kain tertinggal...hahahahaha atlast makcik aku bg pinjam kain diaaaa...tue pun sib baik lbh kurang sama je tau...

tapi disebabkan kain pinjam, aura nak bergambar masa raya kedua aritue sudah yilekkkk...muahahaha


haaa ko...tetibe ucapan dari ustaz aku...

sebenarnya mula2 ktorg sampai nie ada ucapan dari maktom, pengasas umah anak2 yatim nieee...uii, sedih kot masa dengar maktom bagi ucapan niee...kira dia ceritakan pengalaman dia nak bukak umah anak2 yatim nieee...for sure ada sebab kan?

u ols nak tau??kena la gi umah anak2 yatim iniii...aku kedekut nak ceritakan hal nih =P papepun, aku doakan maktom akan teros tabah dan semoga hasrat murni maktom ini diberkati oleh Allah hendakNya...


pastu ada sesi persembahan dari anak2 yatim...actually bukan kitorang mintak pun persembahan nie tapi dorang offer nak nyanyi....terbaikkkkk!!

semuanya comels2 oh, gerammm je aku tengok...even budak2 kecik pun semangat je nyanyi...

sebelum2 tuh kitorg adakan sesi dalam kumpulan bersama anak-anak yatim...masa nie la kitorang berkenalan bersama anak-anak yatim, berceritakan hal2 pembelajaran, hal2 kehidupan dorg dan sebagainya...

ohhh, tetibe aku terpikir macam mana la kalau aku ketiadaan ibu atau bapa suatu ari nanti? =( hurmmm, aku belum bersedia untuk itu...Ya Tuhan, kau panjangkanlah umur kedua ibu bapa ku...


sesi bergambar dan penyampai sumbangan dari kami semuaaaa...ha lagi satu, bilangan anak-anak yatim kat sini tak ramai yeee...semuanya dalam 13 orang sajork...sebab semuanya maktom yang handle...so tak buleh la kalau nak bela ramai2...tak terjaga dorang nie weiii...

tue maktom yang pakai baju n tudung kaler itam tueeee...


aku bersama ahli2 kumpulan dah juga maktom...

eh2, awat tersesat plak sorang lelaki kat tengah2 tuh??tersesat2 pun dia group aku gakkk...hikhikhik

tengokkkk sape yang sorok tangan lagik satu?berbungkus2 makanan tuhhhhhh...hahahaha eh2, bukan kitorg yang nak bungkus okey tapi maktom tue yang paksa2 bungkus...hihihihi sebabnya dorang ada program makan2 jugak pastuh so sape pulak yang nak abiskan makanan...dari membazir baik kita tapau menapau kannnn...


no aku 44 yang sangatlah bertuahhhh...kitorg siap ada cabutan bertuah, aku lah salah sorang yang bertuah pada hari tersebut...yippieeeeeee!!

kojah: alamak, dorang semua bagi mug nie kat anak2 yatim la...camne eh?dahla kaler finkkk, cantik lak tuh...
ayu: ha kalau rasa berat hati tak payah la bagiii...nak bagi kena ada rasa ikhlas...hahahaha
kojah: hahahahahahahaha

so korang korang semua...nie aku nak sampaikan pesanan dari maktom...
"maktom tak kisah barang-barang makanan semua tue tapi maktom nak sangat ada cikgu yang sudi mengajar anak-anak yatim nie dan lagi satu, rajin2lah datang menjenguk anak-anak yatim ini"

pesanan ini bukan untuk aku@kitorg sajork tapi untuk readers2 aku jugeeeeeeeeeee...

dan sebarang sumbangan boleh disalurkan kepada:

Nama akaun: Persatuan Kebajikan Teratak Shifa KL/SEL
Nama bank: Maybank (cawangan Setapak)
No akaun: 514066-429233

@

Akaun CIMB: 1438-0005685-05-9



5 comments:

lily lotus said...

sayu hati tgk anak2 yatim ni kan...

Dee said...

maktom ni org2 yg bakal menghuni syurga..moga2..AMIN..

Pepel BoNda AmaNi said...

sedihkan..tengok anak2 yatim tue..huhuh sangat tersentuh hati...

:: fAzRa :: said...

hmmm..hr tu sy pun ade buat program bersama anak yatim..kami jemput seorg penceramah dr johor......sgt sedih n syahdu ceramah beliau sebab beliau pun anak yatim yg pernah melalui kesusahan hidup......tak tahan dgr ceramah dia..mengalir air mata.....sedih......

insya Allah........amal yg baik...niat yg suci..akan diberkati.....

cikgu yg mengajar? macam menarik la....hmmmm

kojah said...

dear lily,
betol2 kak...kalu sy?oh tidakkkk!

dear dee,
aminnnn =)

dear purple,
betul kak...tp Allah sentiasa melindungi mereka...

dear fazra,
apa2 yg melibatkan org tua sure sedih kan kak...a'ah, maktom mintak ada cikgu yg sidi mengajar anak2 yatim nie...akak berminat ke??

Page number