My birThDaY...

Lilypie Next Birthday Ticker

Google

Google
 

Monday, August 16, 2010

minyak...

Actually nie aku tengah menunggu seseoranggg...menunggu dalam kereta pulak tuh...so tak tahu nak buat apa, mari kita mengupdate beloggg...

Sorry la naaa...weeekend arituh aku ingat nak buat new entry...tapi maklom la bila dah balik umah nie, ada jerkkk aktivity merambu ramba...ehh bukan raba-raba okeyhhh =P

Malam pulak bila nak update pakai komputer umah, kim salammmm...yela, g semayang terawikh lagik, mengaji lagikk...even kalau aku tak pergi semayang terawikh konon2 bagi alasan penat, mau bapak aku tarbiah sepuluh juta kali bila dia balik dari masjik tengok anaknya mengadap komputer....so nak selamatttt, jangan bukak komputer...hahahaha

Oh yaaa..semalam masa aku syiok2 dok drive, tetibe minyak kereta aku bagik signal kehabisan minyakkkk..ohhh aku fobia giler bab2 abis minyak nih...kereta aku penah berhenti tengah2 jalan sebab minyak abissss...wakakakaka kelakar giler bila ingat balik...

Masa tuh baru la aku kelam kabut tahap zimbabwe yeeeee...jalan2 tak de jugakkk petrol station...tetibe ternampak esso tapi was2 pulak...hahaha

Ehh boleh tak isi esso nih?
Ehhh pakai minyak biru ke merah?
Ehhh nak kol tanya sape nih?


Hahahaha sebabnya aku pernah terbaca kisah sorang blogger yang terisi minyak diesal...tuh yang aku jadik gabra tuh...maklom laaa, aku pengunjung setia petronas (dulu) dan shell sajorkkk...

Haaaa cakap pasal petronas ngan shell, mana lagik yang u ols suker???saya lebih prefer shell sebabnyaaaaaaaa dot dot dot...ala u ols gtau dulu ye sebab apa...hihu

Aku nih kalau boleh nak beli kereta yang palingggggg kurangkan minyak...eee, tak kuasa lah aku nak abiskan duwet semata-mata untuk minyak..kalau boleh lagik, orang naik je automatik minyak aku berbunyi, bayar 10hengget okeyyy...hahahaha giler punya kedekuttttt!ala sekali sekala kedekut apa salahnya...tue pun nasib baik aku tak charge harga kereta...lalalalala

Eh nie persoalan paling penting, berapa kilometer kereta boleh jalan even dia dah bagik signal kehabisan minyak?10km, 30km, 50km atauuuu 100km???



3 comments:

mekchu said...

kalo berani on lah pc time terawih.. hahaha.. bp jauh keta bleh pegi lepas lmpu menyala tu tak pasti..

tp mekchu amalkan mcm nih.. keta tu rm10 bleh pegi 100 km.. so, setiap kali lepas isi minyak, reset kan odo meter dia.. kalo kita isi rm50, dah nak dekat2 500 km tu cpt2 lah gi isi..

keta skang byk yg bleh detect bape jauh lagi bleh pegi kan.. tp tu semua keta mahal... :(

Lyn Yusoff said...

akak klu isi minyak selalu rest kan odo meter.. so boleh budget disitu..
if im not mistaken, klu signal minyak menyala, dlm 15km dia boleh pergi lagi.. my fren pernah gtau dulu...

kojah said...

dear mekchu,
itu yg xberani onn komputer mlm2 tuh kak...takutttt!hahaha
a'ah kereta mahal2 mmg ada...kereta murah2 mcm sy nih mana ada kak...sedar2 jerk dah mati tgh jalan...hahaha hurm saya tak pandai budget berapa km boleh pergi pas minyak dh bagik signal...

dear lyn,
owhh dlm 15km ek kak??fuhhh nasib baik...klu tak aritu tragedi mati tgh jalan akan berulanggg...haha saya ingtkn dlm 30km...

Page number