My birThDaY...

Lilypie Next Birthday Ticker

Google

Google
 

Tuesday, August 24, 2010

Kereta, tolonggggglah jangan rosak time2 aku drive!!

nie entry yang terhangattt di pasaran...sanggup hokey aku upload kat facebook satu persatu semata-mata nak taruk kat bloggg...

sebabnya aku amik gambar melalui hp aku...kabel hp pulak aku tak bawak balik rumah...so cara yang paling senang adalah upload by facebook...

eee, kenapa hah??*dah start mau membebel*kenapa kereta suka rosak time2 aku drive??helloooo kereta, aku nih bukannya pandai sangat bab2 kereta nih haaa...yang aku tahu start enjin, jalannnnnnn!

ehhh, ada jugak la yang aku tahu sikit-sikittt...isi minyak ngan pam angin (baru belajar) jerrr...tapiii kalau ko nak suro aku isi segala minyak hitam la, air aircond la, air wiper la, maap yooo...satu hape aku tak nak tahu...lalalala

alahhh, tak kuasa lah aku nak belajar benda2 alah tuh...kata ada laki kannnn...laki la kena buat semua2 tuh...hikhikhik eh, abah aku kira laki whattt...


tadik la...tadik okkk...petang tadik dalam pukul 4 lebih aku bawak la kereta aku...tetibe bunyik hek hekkk...aihhh, bunyik ape la pulak tuh...aku pun abaikan jerk...

pastuh masa aku nak potong kereta depan aku, tetibe kereta aku tak leh nak speed...kira aku tak berjaya nak memotongggg...masa tuh aku dah suspen dah...awat kereta aku slow semacam nih??

aku pun abaikan lagikkk...jalan seperti biasa u olsss...hahahaha

tetibe ada satu jalan nih yang buat aku kena naik bukit, masa nih kereta aku betol2 semputtttttttt!aku macam apakah???gear semua betol, kenapa kereta aku nie weiii??aku punya lembab nau nak naik bukit sampai kan kereta belakang aku pun dah terhonk honk kan aku...

ntah macam mana ntah mata aku terpandang kat temperature...mak aihhhhhhhhh, HIGH weiii temperature aku...jarum tuh dah lebih kawasan merah dahhhh!

teros aku bagik signal masuk line kiri sekalikkk...pastuh bila dah benti aku matikan enjin dan start enjin balik...tetibe tak leh nak start...


first aku calling2 mak aku...biasalah mak aku nih...soklan cepumas yang mak aku tanya, jah excident ke???

next aku bbm abah aku...ater kol2 tak berangkat pulak...

abah: air la tuh tak cukup...try jah bukak depan tgk air blablabla...
kojah: mana la jah reti...
abah: nanti belajar ok...kena tahu benda2 camnih...blablabla
kojah: iye iyeee...so macam mana nie?
abah: bila mak dah sampai nanti suro mak call aam...blablabla

iyahhh, itu abang aam sudah sampaiii ;)


mom: apa yang problem yerk?air tak cukup ke?
aam: wayar air nie terputus dari sambungan...dorang pasang longgar kottt...air pun memang betol2 abis...nasib baik anak makcik berhenti cepat2, kalau tak kena buat overhall (betul ke aku eja nih??) nih...

heyyy perodua, korang pasang wayar2 kereta aku tak betol eh???aku saman kangggg =P


bila dah settle kat situ, abang aam tuh suro aku try drive sampai lah ke rumah aku...kalau temperature aku naik lagik, maybe ada benda lain yang berlaku...tapiii kalau ok sajork, maknanya ok lah tuhhhh!

wallahhh, memang terbaek ah brader aam tuh!!sanggup follow aku dari belakang...so apa lagik u ols, jadik lah aam members...hahahaha

bila dah sampai2 rumah, apa lagik kan...sesi suai kenal kereta telah bermulaaaaaaa...tuuuu boss besar ngah ajar la tueeeee...



7 comments:

Unknown said...

haha.. kojah. lain kali bawak motor je.. senang.. x pakai air.. :p

Nurmala Mazlan said...

biasa la tu time2 nak raya ni dia minta dit pulak..kereta akak last week pon kene pecah...adeh~

[z@ck] said...

hahaha..kalau aku pun, aku menggelupur kat situ tak tahu nak bt apa..

Zarpeno said...

haha jenis naik isi minyak saja ni.haha

rasp said...

sib baik tak teruk kan...
takat 'haus' nak air je :)

♥ FeRra ♥ said...

hahaha!!btol2.sokong sgt2!!! kite pempuan SHOPING jek tau. 2 keje laki an an ;)

kojah said...

Dear nuovic,
Hahaha tp mcm rugged la pulak pompuan bwk moto area kl.

Dear rosalinda,
Kne pecah?npe kak??ada laptop ke dlm tu?

Dear zack,
Pompuan mmg cenggitu kan.

Dear zarpeno,
Ada laki, laki la kena buat.hahaha

Dear rasp,
Tuela kak.nasib baik..

Dear ferra,
tepat sekali.itu mmg keje pompuan.haha

Page number