My birThDaY...

Lilypie Next Birthday Ticker

Google

Google
 
Showing posts with label car. Show all posts
Showing posts with label car. Show all posts

Friday, January 21, 2011

2 bijik mata hilanggg...

sob sob sob...sedih wokeyyy...belum sampai setahun dah hilang 2 bijik mata...eh apa eh nama lampu kat bawah tuh?masa hilang arituh aku bantai panggil sport light sajork...hahahaha


aku pun tak tahu nak tuduh sape yang amikkkk...yang pasti area cheras bebehh!

hurmmm sape dok area pandan indah, pandan jaya takpun shamelin perkasa??situ black area ek??

jappp nih selingan sajorkkk...semalam saya pergi la basuh kereta...pastu kena la buat-buat ramas mesra dengan oranggg...eh bukan buat2 tau...kena beramas mesra ;p

kojah: encik duduk mana blablabla
encik: blablabla cantik la number plate kereta...
kojah: hihihi tut tettt blablabla

eceh!hahahaha


*sorry kakmasviona, saya curik gambar dari blog akak...hihi

aku tak tahu la apa hikmah semua nie kannnn...pagi tuh sport light kereta aku hilang, petang tuh pulak kedua-dua hp aku hampir hilangggggggg...

serius weh, macam orang tak betul dah haku masa tuh...

kejadian nih berlaku kat mydin sanaaaa...masa aku nak bayar tuh boleh pulak aku tinggalkan beg kecik pink aku tueeee...nangis weiiiii!segala data-data aku banyak giler dalam hp tueee...segala number hp client pun semua kat situuuuuuu...

tapi bayangkan, aku dapat rasakan ada konspirasi di situ...HAHA ko bayangkan bila aku masuk mydin tanya-tanya ada nampak hp aku tak, semua orang buat bodoooooo jerk...semua orang buat tak tahu weiii...

tapi Allah nak tunjuk kot, deringan hp aku berbunyiiii...alhamdulillah, dan-dan ada orang panggil aku kannnn...

kojah: hah, saya dengar bunyi hp saya...mana hp saya tuh?cepat pulangkannnnnnnnn!
brother: ada-ada...sini-sini...saya tolong simpankan...saya tak bukak check pun...blablabla

ada saya tanya ada bukak untuk check tak bang??huh, masa aku tanya mula-mula, ko buat-buat tak tahu je kannnnnnnnnnnnnnnn!!


Sunday, September 05, 2010

Pompuan hati2 okey...jangan kena tipu...

aku cukup lemah okey kalau bab anta-anta kereta mau baiki sumthing2 nie...tak kira la baiki benda senang ke benda tak senang ke aku cukup menyampah!huhu

yelaaa, dorang suka memporak-praktikkan kita...wahh ayat!contohnya macam gini...

bro: berapa harga mu baiki lampu moto tadik?
kojah: dua puluh hengget...(sebenarnya aku tak ingat berapa rm)
bro: hahahahaha pompuan selalu kena tipu hidup2...

see...yang tu la yang aku cukup menyampahhh...mentang2 kita pompuan, main hentam kromo jerk letak harga mahal-mahal...


bila dah jadik camtuh, aku jadik serikkkk...whatever sekalipun, aku malas repair kereta sorang2...hurm lagik sekali ye, apa guna ada laki kan =P

abah: abahhh, jomla buat allignment...

abah: ok, siap2...

kojah: (berjoget2 dalam hati )

lagipun beruntung kan ada orang follow nih....aku buat2 tak nampak tempat cashier...hahahaha

terima kasih abahhhh!bila lagik nak manje2 dengan ayah sendiri kannn =) =) =)

okey buat kaum-kaum ku, harga membuat allignment bagik dua tayar hadapan adalah 20ringgit...take note okeyyy...bukan 50ringgit!


Thursday, September 02, 2010

Makan hati wehhhh!

walaweiiii...memang deboommmmmmmm la!!

ehh, ada sesape nak beli myvi kaler putih?no downpayment...cuma continue bayar secara berbelas-belas tahun sajork...bayar kat account ai yerk...haha



Tuesday, August 24, 2010

Kereta, tolonggggglah jangan rosak time2 aku drive!!

nie entry yang terhangattt di pasaran...sanggup hokey aku upload kat facebook satu persatu semata-mata nak taruk kat bloggg...

sebabnya aku amik gambar melalui hp aku...kabel hp pulak aku tak bawak balik rumah...so cara yang paling senang adalah upload by facebook...

eee, kenapa hah??*dah start mau membebel*kenapa kereta suka rosak time2 aku drive??helloooo kereta, aku nih bukannya pandai sangat bab2 kereta nih haaa...yang aku tahu start enjin, jalannnnnnn!

ehhh, ada jugak la yang aku tahu sikit-sikittt...isi minyak ngan pam angin (baru belajar) jerrr...tapiii kalau ko nak suro aku isi segala minyak hitam la, air aircond la, air wiper la, maap yooo...satu hape aku tak nak tahu...lalalala

alahhh, tak kuasa lah aku nak belajar benda2 alah tuh...kata ada laki kannnn...laki la kena buat semua2 tuh...hikhikhik eh, abah aku kira laki whattt...


tadik la...tadik okkk...petang tadik dalam pukul 4 lebih aku bawak la kereta aku...tetibe bunyik hek hekkk...aihhh, bunyik ape la pulak tuh...aku pun abaikan jerk...

pastuh masa aku nak potong kereta depan aku, tetibe kereta aku tak leh nak speed...kira aku tak berjaya nak memotongggg...masa tuh aku dah suspen dah...awat kereta aku slow semacam nih??

aku pun abaikan lagikkk...jalan seperti biasa u olsss...hahahaha

tetibe ada satu jalan nih yang buat aku kena naik bukit, masa nih kereta aku betol2 semputtttttttt!aku macam apakah???gear semua betol, kenapa kereta aku nie weiii??aku punya lembab nau nak naik bukit sampai kan kereta belakang aku pun dah terhonk honk kan aku...

ntah macam mana ntah mata aku terpandang kat temperature...mak aihhhhhhhhh, HIGH weiii temperature aku...jarum tuh dah lebih kawasan merah dahhhh!

teros aku bagik signal masuk line kiri sekalikkk...pastuh bila dah benti aku matikan enjin dan start enjin balik...tetibe tak leh nak start...


first aku calling2 mak aku...biasalah mak aku nih...soklan cepumas yang mak aku tanya, jah excident ke???

next aku bbm abah aku...ater kol2 tak berangkat pulak...

abah: air la tuh tak cukup...try jah bukak depan tgk air blablabla...
kojah: mana la jah reti...
abah: nanti belajar ok...kena tahu benda2 camnih...blablabla
kojah: iye iyeee...so macam mana nie?
abah: bila mak dah sampai nanti suro mak call aam...blablabla

iyahhh, itu abang aam sudah sampaiii ;)


mom: apa yang problem yerk?air tak cukup ke?
aam: wayar air nie terputus dari sambungan...dorang pasang longgar kottt...air pun memang betol2 abis...nasib baik anak makcik berhenti cepat2, kalau tak kena buat overhall (betul ke aku eja nih??) nih...

heyyy perodua, korang pasang wayar2 kereta aku tak betol eh???aku saman kangggg =P


bila dah settle kat situ, abang aam tuh suro aku try drive sampai lah ke rumah aku...kalau temperature aku naik lagik, maybe ada benda lain yang berlaku...tapiii kalau ok sajork, maknanya ok lah tuhhhh!

wallahhh, memang terbaek ah brader aam tuh!!sanggup follow aku dari belakang...so apa lagik u ols, jadik lah aam members...hahahaha

bila dah sampai2 rumah, apa lagik kan...sesi suai kenal kereta telah bermulaaaaaaa...tuuuu boss besar ngah ajar la tueeeee...



Monday, August 16, 2010

minyak...

Actually nie aku tengah menunggu seseoranggg...menunggu dalam kereta pulak tuh...so tak tahu nak buat apa, mari kita mengupdate beloggg...

Sorry la naaa...weeekend arituh aku ingat nak buat new entry...tapi maklom la bila dah balik umah nie, ada jerkkk aktivity merambu ramba...ehh bukan raba-raba okeyhhh =P

Malam pulak bila nak update pakai komputer umah, kim salammmm...yela, g semayang terawikh lagik, mengaji lagikk...even kalau aku tak pergi semayang terawikh konon2 bagi alasan penat, mau bapak aku tarbiah sepuluh juta kali bila dia balik dari masjik tengok anaknya mengadap komputer....so nak selamatttt, jangan bukak komputer...hahahaha

Oh yaaa..semalam masa aku syiok2 dok drive, tetibe minyak kereta aku bagik signal kehabisan minyakkkk..ohhh aku fobia giler bab2 abis minyak nih...kereta aku penah berhenti tengah2 jalan sebab minyak abissss...wakakakaka kelakar giler bila ingat balik...

Masa tuh baru la aku kelam kabut tahap zimbabwe yeeeee...jalan2 tak de jugakkk petrol station...tetibe ternampak esso tapi was2 pulak...hahaha

Ehh boleh tak isi esso nih?
Ehhh pakai minyak biru ke merah?
Ehhh nak kol tanya sape nih?


Hahahaha sebabnya aku pernah terbaca kisah sorang blogger yang terisi minyak diesal...tuh yang aku jadik gabra tuh...maklom laaa, aku pengunjung setia petronas (dulu) dan shell sajorkkk...

Haaaa cakap pasal petronas ngan shell, mana lagik yang u ols suker???saya lebih prefer shell sebabnyaaaaaaaa dot dot dot...ala u ols gtau dulu ye sebab apa...hihu

Aku nih kalau boleh nak beli kereta yang palingggggg kurangkan minyak...eee, tak kuasa lah aku nak abiskan duwet semata-mata untuk minyak..kalau boleh lagik, orang naik je automatik minyak aku berbunyi, bayar 10hengget okeyyy...hahahaha giler punya kedekuttttt!ala sekali sekala kedekut apa salahnya...tue pun nasib baik aku tak charge harga kereta...lalalalala

Eh nie persoalan paling penting, berapa kilometer kereta boleh jalan even dia dah bagik signal kehabisan minyak?10km, 30km, 50km atauuuu 100km???



Friday, June 11, 2010

Kertas saman...

baru aku tahu rupa-rupanya ada had yang kita kena alert kalau nak service kereta...apa tuh milleage nama dia kan??

maklommm la, aku bukannya amik tahu sangat hal2 kereta nih...yang aku tahu start enjin, jalannnn...hahahaha kalau tak jalan mau aku menggagau buat2 muka comel tepi jalan dengan harapan ada mamat2 ensem yang akan menghulurkan bantuan...muahahahahaha!!

tapii ai kira ok la jugak kannn =D ada sesetengah pompuan tuh nak isi minyak pun tak tahuuuu...hahaha klakar pulak bila aku teringat balik kisah seorang blogger nih yang g terisi minyak diesel kat keretanya...tuh semua gara2 tak tahu macam aku...hikhikhik


haaaaa nak isi angin kereta pun aku tak tahu jugakkk...dan baru2 nih baru abah aku ajarkan...

abah: meh sini abah tunjuk camne nak isi angin...
kojah: macam mana abah??
abah: tekan + kalau nak tambah jumlah angin...tapi kereta nie abah selalu isi 200...
kojah: pastuh??
abah: tekan la masuk kat tayar camnieee...
kojah: owhhh...kalau tertekan lebih camne?
abah: meletop la tayar nanti...sambil isi angin sambil tekan angka nie...
kojah: okkk...

pastuh masa aku g service aritue, aku tanya taukey tempat service tueeee...

kojah: taukey, berapa kalau nak isi angin tayar?
taukey: owhhh lu punya kereta 220...kat tepi pintu driver ada tulis...
kojah: ada ke tepi pintu tuh??
taukey: adaaaaa...cube u tgk elok2...

ohhhhh...korang yang tak tahu berapa nak isi angin tayar tue, sile jenguk kat tepi pintu driver yeeee...tapiii aku tak tahu la kalau korang punya brand kereta tak ada...brand kereta aku ada...hahahahahahaha brand katanya...


dan ini surat cinta yang aku dapat baru2 ini...ko tengok jenis kesalahan aku tuh...dia tulis 2...


2 maksudnya melakukan galangan tidak berpatutan di atas jalan raya...galangan tuh apo???


Friday, June 04, 2010

Myvi PINK kau memang debOmmmm!!Rugi lah sape2 yang dah bOli myvi...

redz: tadik kitorang ternampak sesuatu...
kojah: apa?apa??
farizzat : a'ah jah...kitorang tengok tadik...
redz: kalau u tengok sure u menyesal punya lah!
kojah: hahhhh!i tahuuuu!
redz: apa??
kojah: myvi pinkkk...
redz: hahahahaha cane u tahu?



wellllllll...aku memang dah jangka benda tuh...teros zasss keluar dari kepala otak aku...yelaaaaa, dorang ada kerojor ckit kat klcc nun, tak kan bila ko pergi klcc, ko nak cerita benda2 biasa kat aku kan...harusss benda2 yang meletopsss nyah!

ishhh ruginya aku tak pi klcc samaaaaaaa...ehh cane aku nak pi?aku ada benda wajib yang lain yang harus aku settlekan...hukhukhuk

lagipunnnn aku dah penah dengar 2x khabar angin yang mengatakan myvi PINK nak keluarrrrrrrrr...sekali masa aku servis kereta baru2 nih, sekali lagik aku dengar dari mulut marooo...ehhh cerita hal servis kereta pun aku tak publish lagik kan...huhu

ish ish ish...memang makan hati berulam kan jantung la aku tengok kereta nih...abahhh, nak tukar kereta lain buleh?ewahhh, gaya mintak macam kau anak seorang jutawan...kahkahkah padahal kereta sebijik pun tade lagik =D

ok, sekarang sape2 yang banyak duwet, boleh la boOking kereta ini sekarang...yang si boyfriend pula, agak2 nak tackle aweks, sile belikan kereta ini buat aweks tercinta...aku jamin seratus peratus teros jatuh hati dalam-dalam kaw-kaw punya lah!muahahahahaha!!

haaaaaaaa kawan2 aku cakap kereta nih memang seriyes cantikkkkkkkkk...kat pintu tuh ada kaler pink ngan lukis bunga2 sikitttt...dannnn ianya bakal dirasmikan pada bulan 7 nantiiiiiii...

cepatttt u olsss, myvi pink nih limited edition ya!~





*wuaaaaaaaaaaa, aku berkenannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!



Monday, April 26, 2010

Benda yang aku impi2 kan sejak sekian lama...benda ini jugak yang aku senyum2 kan sejak akhir2 ini...TERIMA KASIH abah n mak =)

huiii menguji kesabaran aku betol nak mendapatkan benda nih...ko tahu bila aku order benda nie?ehhh bukan aku...abah aku yang order...aku hanya membontoti sajork...hukhukhuk

dari 16 january okkkkkkk!!

masa tuh ati aku dah berbunga2 dah...yela besday aku 16 february kan...so aku budget2 dapat 16 february la jugak...alih-alihhhh 21 aprilllll...haaaa cube ko kira ckit berapa bulan tuh =P

lagik panas hati aku bila aku dok tanya kenkawan aku yang dah pakai motor yang sama ngan aku...

kojah: weh, ko beli kereta ni berapa bulan dapat?
mr r: 2 minggu jerk...


mrs d: weh lambat giler dapat kete ko...kawan aku beli 2 minggu jerk...
kojah: hah??

tak ke berbulu telinga ko bila mendengar...


yeahhh fasa ke lima on my hand!yihaaaaaaaa =) =) =)

actually benda nih aku tak sangka sangat2 akan dapat...tak pernah terpikir pun seumur hidup aku....huhuhu lagik2 pas aku excident ngeri tahun lepas memang aku pun malas nak mintak2 bawak kereta bagai...

yelaaa orang dah buat salah haruslah rasa serba-salah kan...hahaha tapi ini lah dinamakan rezeki...hihihi syukurrrrrr~

masa mula2 aku dapat kereta tuh, ko tahu apa kata2 nasihat yang aku terima...nih sib baik ada 2 orang sekeliling aku...kalau masa tuh ada abah aku, kakak aku, abang aku, adik aku, sure sorang2 dah bagik nasihat yang pelbagai =P

ini nasihat pertama!

dealer kereta: radio num 6 nih jangan tukar ye...saya amanah kan kat kamu...
kojah: nape num 6 tuh radio apa tuan haji?
dealer kereta: IKIM...
kojah: baiklah...(skema btol aku)


nasihat kedua!

mom: pointer turun jerk sem nih tarik balik kereta...
kojah: alaaaaa mana ada undang2 camtuh...hihihi
mom: nih abah yang kata...
kojah: erkkk, baiklah...(kena skema jugak)

ehhh ada jugak nasihat akak aku dari facebook...jangan bagik excident lagikkk!baik lah kakak ku sayang...bila nak belanja makan2?lalalala

hurmmmm korang tengok gambar camnih korang leh agak tak kereta apa?alaaaaa aku tak mampu nak beli kereta yang mahal2...eh, bukan aku...aku sememangnya tak berkemampuan...lalalala *yes bro eddie dewanaga, i follow youuuuuu!

tapi sib baik la masa aku dapat kereta nih tuan haji (dealer kereta) tue memang mengakui kelembapan dorang untuk dapatkan kereta...yelaaa, dia kata tak ramai skang yang nak kereta yang sama kaler ngan kereta aku...

eh koranggg...kalau nak beli kereta tue, carik la salesperson orang kita tau...alaaaa watpe nak tolong orang lain...dok gitu???

**haaa, tetibe rasa macam nak buat contest...contest bagik nama best2 untuk benda ini...ada nak join kah??mari2 cadangkan nama di sini...


Friday, April 23, 2010

SAYA MENANG MOTOR!!

Nanti2 eh...arini kena submit semua assignments...

boboiiiiiiiii

=) =) =) =) =) ok2...tak larat dah aku nak senyum =D


Wednesday, February 17, 2010

Iqbal dah 5.2 kg...

alololo iqbal...

seronok lah ko kannn...mak ko mintak cuti extra sebulannnn...


ehhhh, ada ke orang mintak lagik cuti tanpa gaji selama sebulan pas abis tempoh cuti bersalin tuuuu??

ada orang penah buat tak?


kan aku balik rumah pas klas ari rabu aritue...ari khamis tuh aku dah kena balik hostel balikkk...ater klas aku ari khamis tue pukul 4.30 petang...

tapi syorga okkk bila akak ngan abanglong aku offer nak anta hostel...yippie!!


tapiii upe-upenya dorang nak singgah sini dulu...mau tinted kereta...

masa nih aku dah pikir dah...sempat ke klas aku kol 4.30 jap lagikkkkkkkkk...masa nie dalam kol 1 lebih camtue la...


tengok tengok tak sempattt...aku belajar kat tempat kereta la masa nih...huhuhuhu tue pun sib baik class aku petang tue tak blaja sangat...heh, memang tak blaja laaaa...bagik assignment sahaja...

haaa dah nama tinted, ada memacam la harganya...ko pilih sajork jenis hapa yang ko nak berdasarkan ko punya budget...


kereta aku nanti aku budget dalam 3-4 ratus sajork...muahahahahaha berangan la ko kojah!


perkembangan dia, dia dah pandai tengok oranggg...

even aku kejap ke kanan, kejap aku kiri, dia akan peratiii jerk kat mana aku pergi...


cuma yang masih mahal adalah senyumannyaaaa...ko acah la macam mana sekalipun, serius camtuh la jugakkk muka dia...

tapi baru sekali mak dia senyum, bukan main lebar lagik dia senyummmmm...mencikkkkk!

nih ha bukan dia senyum kat aku nih...kat mak dia laaaaaaaa...



Sunday, January 24, 2010

New year, new car...

heh!bukan kereta aku laaaaaaaa...

kereta aku ntah bila nak dapat ntah...berangan sajeee la...kata berangan itu percuma...ahaks!


abanglong aku ngah isi contest apa ntah...aku pun join sama...hihihi alahhh, just isi form dia jerk...pastu dia kasik la sama ada cap, keychain or book note...

nampak tak pensil kaler tuh?aku main mintak jerkkk...hahaha tuh pun sib baik dorang bagi...kalau jenis yang berkira tuh sure tak bagi dah kan...alahhh, setakat pensil kaler tuh apa la sangat kalau nak dibandingkan dengan sebuah kereta...lalalalala


wuaaa, tak sempat aku nak merasa...arini dorang amik, sok dorang dah bawak balik ganuuuu...

takpe2, janji bekalan duwet daripada seorang kakak kepada adik sudah mencukupi...larikkkkkkkkkkk =P

terima kasih kaklong mie...muahsssss!rindu kat iqbal wehhh ;)


Sunday, November 29, 2009

Posto dan juga kereta itu...

nie kali kedua aku beli baju online dan setakat ini aku sangat2 berpuas hati ngan mutu perkhidmatannya...ewahhh!eh, serius nih puas ati...arini aku bank in duwet, esok zass tros ada depan umah aku...i likeee =)

hurmmm bila baju nie aku nak pakai ek?tunggu la aku cuti2 mesia nanti...ehehehe sabau naa kat those yang aku hold dulu hadiah contest header aku arituhh...

adooo cuma lambekkk ckit...


aku jelesssssss!dulu jeles maghaikkk memang mencanak2 tol la...tapi disebabkan janji, kena la kurangkan ckit tahap kejelesan aku tuh...muahahaha janji apeee?jeng jeng jeng!!

mom: semua jeles adik mat dapat kete...kecuali abang gie jerk...
kojah: jah pun sama ke?
mom: sama je...2x5...
kojah: hahaha


lalalala abang aku confirm la tak jeles...ater dia dah ada planning lain dah...macam jah tak tahuuuu...

*update baby: anak buah aku kena tahan kat spital skang...kena kuning...doakan yang ok2 saje ye...n aku still kat ganu lagik...


Wednesday, November 25, 2009

Live dari pusat servis kereta...

Skang aku ngah curik line...haha gigih punya la gigih nak email pasal protected entry kat ko tau...sampai aku usung lappy aku ke sana ke mari...even dorang kata wireless dorang tak jadik tapi aku pedulik hapeee...aku bayar service ko mahal2 nih...hahaha ceh, bukan aku yang bayau pun =P

Hurmm patutnya pagi tadik aku dah terbang ke ganu...tapi flight full sesadooo...flight ke ganu plak ada kol 8 pagi n 8 malam sahaja...2-2 full...so nak tak nak kena g esok la ngan abah aku semua...ate arini abah aku ada important things kat opis dia...

Owhhh...semalam aku tido kol 5 pagi...khatam blog sorang blogger nie...sangattttttttt sangatttttttt besh!pastu mula la aku rasa yang blog aku nie sangat2 la cikai nyer blog...ngan cara dia dapat jodoh...fuhhhhhhhh!jeles aku wei...suami dia betul2 gentleman giler...macam citer novel ah tapi in reality beb...sampai aku rasa nanti aku nak baca lagik ayat2 ngorat dari suami dia...tapiii bukan ayat2 ngorat yang boleh wat pompuan menyampah tuh...macam hye, awak buat apa tue?saya ganggu awak tak?yang nie confirm2 la ko ganggu aku...ko nih cape?aku kenal ko kah?wahhh, tetibe!~tapi suami dia lain...kasik ayat2 yang tros kasik ko ada heart feeling tros...hahaha ohhh, jangan tanya aku blog hapeee...aku kedekut takmo gtau =P

Sebenarnya aku ada banyak entry dok dalam draft...tapi sebab baca blog dia, tros aku rasa down nak taip2 entry...bulehh?hahaha tag pun aku dah buat separuh...tinggal ckit je lagik...sabau ye kak...carik2 gambar masa kecik2 tuh makan masa ckit...tapi saya yakin saya akan buat tag yang terbaik...

tungguuuuuuu...*ntah bila ntah tunggu tuh, sebab sok aku nak g ganu*


Monday, November 09, 2009

Saga BLM vs MyVi??

yang mana lagikkk better??

alahaiii ko nih kojah...tak abis2 survey keto...belinya idok...haha

takpe2, akan muncul sinar kebahagiaan juaaaa...yang penting sabauuuu keyyyy...ate ko ingat beli kete tuh macam nak beli ikan?

ha aku yang paling penting minyak la...aku takut la pakai kete bukan main lagik tapi malas nak isi minyak...

aku liat ckit bab2 isi minyak nihhhhh...dulu kalau aku nak kuar je, aku kena tengok dulu minyak tang mana...kalau ckit, awasssss!aku akan charge penumpangnya...muahahahaha

so mana lagik saving bab2 minyak nie ek??viva tak leh beli dah...mOtip tak leh beli?

plizzzzzzz, help meeeeee...


Tuesday, October 06, 2009

First time memandu selepas excident...

Dah: Jah drive laaaa...Dah tak larat laaa...lagipun jem giler nak sampai sini...

Jah: okkk...buleh2...

tak terpikir pun yang aku still di quaratine kan daripada memanduuuu...lajuuu je oh cakap buleh drive...maknanya apa tuh kojah oitttt??

macam tak insaf je ko nihhhh!

eh2, aku dah insaf kotttt...aku drive kete cousin aku nie pun slow2 je tauuu...lagipun nak laju camne, ate jalan tengah jem nih yang oiii =P


Saturday, October 03, 2009

Wahhhh PINK nyahhhhh!

verangan verangan...(*-*)

alahhh, kereta apa pun takpeeee...janji empat tayar gituuuu...

takpe2 kojah...sabar separuh dari iman...

hurmmmm, u ols suka kereta apa ek???


Friday, August 28, 2009

Kereta oh kereta...

adoyaiiii...serba salah lak aku...

kereta tuh insurans tak cover wei...sebab 3rd party pe ntah...nak repair hampir2 cecah 5 angka gak la...apakah??

ayah aku decide amik kereta baru...

savvy @ myvi?????

tata, macam2 urusan aku nak wat rini...celcom centre, cimb n pej pos...selamat berbuka u olsss =)



Saturday, August 22, 2009

Excident!!alhamdulillah, aku selamat!

uishhhhhh!!memang ngeri gilerrrrrrrr!!ntah aku leh drive ke tak pasnie...macam trauma lak aku...

1stly, alhamdulillah aku selamat seadanya...cuma kereta je la yang hancurs weiii...sobsobsob!!

tuela kannnnn, orang lain semua sibuk2 g semayang terawikh, aku lak sibuk2 g tgk wayang...huhu ala, aku tgk citer g.i.joe tuh laaaa...aku lom tgk lagi...nak sgt2 tgk...malam tadi je la aku free...tak kan masa bulan pose lak nak tgk...alih2 tgk masa malam before puasa...huhu haippp, jangan tny kat mana aku tgk n dengan siapa aku tgk ok...aku cubit kang =P


ok gini citernya...aku akui memang aku bawak laju giler...dalam 120-140 tak silap aku...pastu bila sampai tang corner tuh, ntah mcm mana ntah aku terbabas!sebelum corner tue, ada traffic lite tau...aku tgk lampu hijau mmg lagi aku pecut la...lagipun traffic lite situ kalau merah konpom ko kena benti...sebab banyak polis area situ...n abang aku pun penah kena saman kat traffic lite situ gak...

elok plak jalan situ ngah nak tar baru...aku tak tahu weiii...aku kan baru balik umah...berpasir2 jalan kat ctu...masa aku terbabas tuh, stereng kereta aku berpusing2 wooo!aku rasa aku dah tekan brek tapi tak tahula...macam tak jalan...then kereta aku melambung2, langgar n naik dividerrrr!tiba2 bung bang bung bang!!kereta aku terbalik...tayar kat atas...kereta aku masuk longkang weiii!!

aku tergamam jap...pastu dgr serpihan2 kaca berkecaian...aku try nak kuar tapi tersekat...upenya2 aku pakai seat belt...ALHAMDULILLAH!kalau tak, aku rasa memang aku tercampak keluar dari kereta tuh...nak kuar tuh, tgk2 tingkap kiri kanan aku tutup...ha, camne aku nak kuar nih???aku try pecahkan tingkap tapi tak boleh...masa tuh cermin depan memang dah pecah tapi aku takut nak ikot situ...takut terpijak kaca...tetibe aku teringat yang tingkap belakang kereta aku kalau nak bukak kena pusing2 gitu...bukan pakai auto tuh u ols...then aku merangkak keluar ikot tingkap situ...

keluar2 kereta, MasyaAllah apa dah jadi ngan aku nih????eh2, mana hp camera aku???mana camera aku??masa tue, 2 benda nie je yang aku ingat...buleh aku merangkak2 masuk kereta tuh balik then aku carik hp ngan camera aku...tgk2 jumpa ngan selamat dok dalam beg aku...nasib baikkkk!pastu aku cuak kat ctu gak aku jerit la...tolongggggggg tolongggggggg...ha macam mana aku nak cakap ha...orang lalu lalang memang tak nampak kereta aku masuk longkang...sebab kena tutup ngan pokok2 yang besar gedabak...

aku tgk tak ada orang yang benti...aku jalan ke depan ckit...aku nampak sorang lelaki india ngan wife dia kottt...aku g kat dorang...

aunty: u ke yang jerit mintak tolong?
kojah: ye saya...
aunty: kenapa tangan2 tuh...excident ke?
kojah: kereta saya dalam longkang tuh...saya excident...wuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa saya takut parents saya marah aunty.*nanges*
aunty: sabar sabar...saya tolong call polis...hp kamu ada credit tak?
kojah: hp saya bateri tak ada...
indian guy: kejap2 ya...saya kol...
kojah: wuaaaaaaaaaaaa *nanges lagik*

tu tap tup tap!!polis datang...

polis: excident ngan apa dik?
kojah: tuh ha, kereta saya dalam longkang...kat sana...
polis: jom kita gi sana..ada sesape lagi tak dalam kereta tuh?
kojah: tak ada, saya sorang...

huhuhu polis pun tercarik2 kereta aku...kalau tengok dari tempat kereta yang lalu lalang, memang tak nampak langsung kereta aku...macam tak ada kesan excident langsung...maksud aku, pokok2 tuh pun straight je...tak ada bengkang bengkok sebab kereta aku dah ranapkan pe kan...

polis: apa barang2 penting lagi dalam kereta tuh?
kojah: hurmmm (berfikir)...kunci kereta, kunci umah, haaaaa purse saya!
polis: kejap saya g amik...

mula2 tuh sebuah kereta polis je yang datang...ada 2 orang polis...sorang masuk dalam kereta aku carik barang2 sorang lagik tgk dari luar...pix atas nie salah sorang polis ngah masuk kereta aku...

polis 1: ha, makeup ada la...
polis 2: makeup watpe...cari barang2 yang penting dulu...
polis 1: nah, selipar...*baru aku teringat aku tak pakai selipar*
polis 1: *carik-carik* nah, purse kamu...
polis 1: hp pun ada...*owhh, hp penyelamat aku...bukan hp camera*
polis 1: *carik2 lagik* kunci umah adik letak mana?
kojah: dalam dashboard bang...
polis 1: *carik2 lagik* haaa, ada...kunci kereta pun ada...



pastu datang la sebuah kereta polis lagi...ada 2 orang polis gak...

polis: dik, dah telefon ayah belum?
kojah: belum...
indian guy: berapa num hp ayah u?
kojah: 012-***7858
polis: kereta teruk nie...nasib baik adik tak ada pape...macam mana boleh jadi cmnie??
kojah: pung pang pung pang...
polis: tuela, jangan kejar traffic lite...jangan laju2...blablabla
kojah: *kena la kejar...kang abang saman saya* dalam ati je u ols...


tunggu punya tunggu, lama nau parents aku baru datang...

sib baik gak abang2 polis memahami perasaan aku...cuak giler dowh masa tunggu parents aku datang...

abah: mana kereta?
polis: dalam longkang tue bang...tapi takpe...anak pakcik ok...alhamdulillah...kereta tak jadi masalah...yang penting anak pakcik...blablabla
abah: tue laaaaa...
kojah: *bagus abang2 polis nih...i likeeeeeeee*hahahahaha

tue mak aku ngah berborak ngan lelaki india tueeeeee la...

mom: macam mana kamu nampak dia?
indian guy: saya dengar dia jerit2 mintak tolong...saya ingat orang kena culik...saya berhenti la kat hujung sana...
kojah: *ceh, culik ko kata...aku ngah gelabah tahap katak zimbabwe masa tuh*


nie la pokok2 yang menutupi kereta kuuuuuuuu...

tuh yang aku wat arrow tuh lampu kereta aku daaaaaaa...


masa nie tow track ngah nak keluarkan kereta aku dari longkang...

abah: tengokkk...bukan main payah lagi kereta tarik tuh nak naik divider jalan...macam mana kereta jah bawak tuh senang2 leh naik?
mom: laju la tuhhhhhhhhh...
kojah: yelaaaaaaa *dalam ati je u ols*

tinggi kot divider tuhhhhhh...aku pun pelik gak...sudah suratan takdir...hukhukhuk


see...kereta dah berjaya dikeluarkan...


ha, tengokla kereta yang remuk ittew...sobsobsob!!

baru aku ingat nak bodek2 parents aku bawak kereta g campus sempena bulan pose nih...hancursssssssss!!

ntah2 aku tak dibenarkan drive dah...huhuhuhu macam masa aku 1st excident kereta dulu, parents aku tak bagi aku drive weiii...kira macam hukuman untuk aku la...tapi yang 1st aku excident tuh tak terok macam nie la...tuh aku tersalah tekan reverse n minyak then terlanggar tiang kat belakang...hoho

nie kali ke-2 aku excident kereta yeee...moto pun 2x gak...hihihihihi


lihatla kereta iniiiiiiiiiii...

baiki or beli kereta baru??leh baiki lagi ke u olssssss????


aku terbaring mendapatkan rawatan...

nasib baik gak ada klinik 24 hours depan umah aku...


nie je luka2 aku...

percayakah anda???


MORAL OF THE STORY: JANGAN BAWAK LAJU YE KORANGGGGGGGG!!INGATLAH ORANG YANG TERSAYANG!!


*terima kasih banyak2 kat indian couple tuh then kat abang2 polis yang membantu aku...aku tak sempat tny nama sorang2 abang polis tuh, yang sempat aku amik no plat salah satu kereta polis tuh, wpq7194...thanx so much bro!!



Page number