Gambar paling latest...masa Iqbal kat Gambang tuuuu...oh yes, Gambang tuh kat Kuantan Pahang yerk...kot-kot ada yang tak tahu :PTuesday, December 21, 2010
Kesayangan hamba...
Gambar paling latest...masa Iqbal kat Gambang tuuuu...oh yes, Gambang tuh kat Kuantan Pahang yerk...kot-kot ada yang tak tahu :PMonday, September 06, 2010
Pulau redang part 6...final part!!
bila dah sampai jetty kuala terengganu, perot masing-masing dah berbunyiii...kena pulak pasar payang betol-betol sebeolah jetty...
tanpa banyak bicara, masing2 menuju ke dalam pasar payang mencarik-carik kedai makannn...
bagik aku rupa paras pasar payang sama sebijik sejebon ngan pasar siti khadijah di kelantan sanaa...cuma yang bezanya tang mat rempittt!hahaha tetibe hal mat rempit pulak yang ditimbulkan...
korang tahu, mat-mat rempit kat ganu MasyaAllah...mengucap banyak2 jerk aku tengok...dahla langgar2 traffic light, buat pelbagai aksi pulak kat jalan raya nunn...dalam hati aku, kalaula ko jatuh bang, kalaulaaaaaa..
macam kat pasar siti khadijah jugakk, bawah-bawah jual makanan, atas-atas jual pakaian...haa kalau korang nak merasa telur penyu, kat sini bersepahhh oh...
blink blinkkk...tengah2 dok terbayang, tetibe kelmarin aku dapat benda nieee =)
kereta mahal yang aku naiki...nak reverse pun ada camera...
then kitorang gerak menuju tempat famous d amos kerepok lekorrr...ko tahu, punya gigih aku nak dapatkan info kat mana tempat nie, sampai tergagau-gagau aku taip message kat opismate aku...
so kalau korang nak g, tempat dia kat bukit tok beng berdekatan dengan seberang takirrr...
dari rating 10, aku bagik 10/10...memang sedap gilerrrrrr u ols!!bukan macam kat kolompo nih haaa...keropok lekor rasa tepung sesajork!
eh ehhh...ikan sotong yang kita tangkap kita tak makan lagikk...
ok, jom singgah!
tu dia ikan ngan sotong nya...perghhh, memang terasa kesegarannya!!nyum nyum...
ehh ehh...budak tecik ini pun adooo...apa guna ke ganu kalau tidak melawati akak kesayangan...hahahaha lagipun harus mintak simpati weh...kata duwet kena curik =(
ini budak sangat mengades sekarang tau...mau ngan mak dia ajerkkk...nak melekat ngan mak ajerkkk...
hellooooo iqbal, jangan manje2 ngan mak sangat eh...kang ayah mu selalu mendapat peluang keemasan =P
so meh aku list kan kesemua entry pulau redang nie yooo:
1) part 1 - journey to pulau redang...
2) part 2 - tibanya di pulau redang...
3) part 3 - bbq yang besttt!
4) part 4 - duwet ku hilang + mencandat sotong penin yang amattttt!
5) part 5 - saat meninggalkan pulau redang =(
6) part 6 - ini entry nya!
ohhh tak sabar nak g shopping pulakkkkkk...yabedabeduuuuuuu!!
Sunday, July 18, 2010
I love both of you!
eh ada la gak aku tengok jap si iqbal nie pas aku balik pulau redang aritueee...yela, kata pun pulau redang kat terengganu kan...sangat durhaka ok kalau datang ganu tak menyinggah umah akak sendiri...lalalala
hahaha rasa nak tergelak pun ada bila dia dok perati aku lama2...contohnya bila aku nak dukung jerk, dia akan pusingkan kepala dia dan pandang muka aku lama2...bila dah puas pandang, dia akan tengok tempat lain jap pastuh sambung pandang aku balikkk...kehkehkeh kelakar pulak aku rasa...
Wednesday, May 19, 2010
Anak buah saya...
Tuesday, March 16, 2010
Iqbal di bawah jagaan ku...
lagipun mak aku tak ada kat umah masa nih...so cape lagik nak jaga kannnn...
tuh la ko iqbal...dok jauh2 lagik kat ganu sana...kalau tak, tiap2 minggu aku leh jaga ko...hahahaha
hurmmm aku pelik la...bila orang tuh lagik over dari aku, buleh plakkkk...bila aku nih disebabkan emergency case, macam-macam masalah...
mencikkkkkk!atleast kau support la aku...so aku pun buleh la support apa-apa aktiviti yang ko lakukan...dah la apa yang ko buat tuh lagik teruk dari aku...
ehhh korang abaikan yerk...aku emosi ckit tang nih...
masa nie iqbal dah start nak nangis dah...
hurmmm masa iqbal baru nak panaskan engine, aku dah amik sesiap bawak dukung...alih-alih, tros senyap kottttttttt....
aih, pelik bin ajaib!
fuh legaaaaa...tapi kejap je la dia tido pun...ada jerk orang yang mengganggu.
esoknyaaa aku kena jadik bibik lagikkk...nih kes mak pak ngidam nak makan laksa shack pulakkk...huhuhu
okkk iqbal...ko jangan degil2 ok...kalau ko degil, acik cubit2 ko kangggg =P
*masa nie iqbal berusia 3 bulan 9 hari...
Wednesday, February 17, 2010
Iqbal dah 5.2 kg...
alololo iqbal...seronok lah ko kannn...mak ko mintak cuti extra sebulannnn...
ada orang penah buat tak?
tapi syorga okkk bila akak ngan abanglong aku offer nak anta hostel...yippie!!
masa nih aku dah pikir dah...sempat ke klas aku kol 4.30 jap lagikkkkkkkkk...masa nie dalam kol 1 lebih camtue la...
haaa dah nama tinted, ada memacam la harganya...ko pilih sajork jenis hapa yang ko nak berdasarkan ko punya budget...
even aku kejap ke kanan, kejap aku kiri, dia akan peratiii jerk kat mana aku pergi...
tapi baru sekali mak dia senyum, bukan main lebar lagik dia senyummmmm...mencikkkkk!
nih ha bukan dia senyum kat aku nih...kat mak dia laaaaaaaa...
Monday, February 08, 2010
Iqbal Muqri dan marilah membantu baby ammar...
tapiii abah aku lagik hover kottt...kata cucu pertama...
abah: tinggal iqbal kat seremban la...bia abah jaga...
sister: ehehehehe
wahhhh!ada ke mak yang rela tinggalkan anaknya...lebih2 lagik anak pertama...lainla kalau ada 1o orang anak, kot2 ayah mintak nak jaga sorang, buleh la pikir 2 3 kali kan...
tapiii yang buang anak ikot ske ati tuh camne ek??gilo kotttttttt!
sejak McD keluarkan mcflurry yang kecik2 alam nih, nie baru pestime aku nak merasaaa...ecehhh, merasa apa lak...padahal benda yang sama jerk...
cuma sekarang makin cikit kuantiti aiskrim ko ekkk...mencikkkkkkkkk!
masa nih iqbal berumur 43 ari...masa nih jugak dia kena g spital buat check...check apa tue aku kurang ariff la...ater aku cuma driver jerk pada hari tersebut...lalalala
mOtip?sebab pestime dia kena pakai topi kat kepala...nie pun sib baik dia tak meragam hape...rela jerk ada topi tutup kepala dia...hihihihi
masa nih iqbal dah besar ckittt...berumur 51 ari...
haaaaaaa tetibe aku teringat baby ammar laaa...baby yang menghidap penyakit jantung n memerlukan pembedahan sebanyak rm12,000...kalau korang membaca blog ibu ammar, korang dapat merasakan penderitaan yang dialami olehnya...
seringgit seorang dari kalangan readers aku pun boleh meringankan beban mereka...apatah lagik nilai wang yang berlipat kali ganda dari anda semua...sama-sama kita membantu ke:
moga hasrat murni anda semua dapat dibalas suatu hari nanti...juga boleh refer to this link => nuffnang charity project...
Tuesday, January 19, 2010
Majlis aqiqah.
yang penting cukur rambut ngan sembelih kambing sudahhhh...hihihihi
tengah harinya majlis makan makan...menu kambing adalah wajib...kata majlis aqiqah...tapi abah aku decide sembelih sekor kambing sajork lagi sekor abanglong aku nak buat kat terengganu...kan aqiqah kena 2 ekor kambing bagi anak lelaki kan?kalau anak pompuan sekor kambing je kan?
hahahahaha ada kan kan tuh macam was2 pulakkkk...
alahaiii ko Baba, kata giler glamour...ahaksss!tapi nape ko buat topi cenggitu...giler tau kau...nyaris2 bapak aku ingat kau bf aku...huhhhhhhhhh!
tuh haaa abah aku dok sebelah Baba si topi senget tuh la...tahu la abah aku kan...kalau kawan2 aku datang jerk, ada jeeee benda yang dia nak borak...layankan ajeeee...
kojah: tunang aku tak datang...aku tunang sorang2 la...
bulehhhhhh??hahahahahahahaha
terima kasih ye kawan2 sudi datang ke teratak aku...
eh heel ke?sipar kotttt...
ehhh tetibe aku teringat karipap yang makcik aku bawak...super duper sedap wehhhhhhhhh...aku nih bukannya gemar sangat karipap nih...tapi bila aku makan karipap dia, teros aku macam nak lagikkkkkkkkkkk...teros aku tanya makcik aku...maklong, karipap tuh ada lagik tak?
*Dah, masa mie kawen semua tuh jah tak rasa pun karipap hang tuh...nie baru jah rasa...sedap giler weh!nak order laaaa...
kan susah budak2 mau tidur kalau tak netek susu maknya...maknanyaaaaaaaaaa...maknanya apa weh?aku telah berjaya menjadik ibu...hahahahahaha
hahahaha tipu la sangat jaga siang malam =P
hurmmm ari ahad baru2 nie baby nih dah balik ganu dah...ate mak dia dah nak abis pantang dah...baby, miss youuuuuuuuuuu ;)









