My birThDaY...

Lilypie Next Birthday Ticker

Google

Google
 
Showing posts with label my nephew. Show all posts
Showing posts with label my nephew. Show all posts

Tuesday, December 21, 2010

Kesayangan hamba...

Gambar paling latest...masa Iqbal kat Gambang tuuuu...oh yes, Gambang tuh kat Kuantan Pahang yerk...kot-kot ada yang tak tahu :P


muka kena marah ngan saya...


muka kena marah gak...


yeayyyy!kena bagik dia happy :p tamau kasik dia nangis ohh...nanti mak dia marahh...lariksssssssss!


ngengade mau follow makciknya pergi meronggeng...

owh umur iqbal sekarang sudah 1 tahun 26 hariiii...perkembangan yang paling ketara adalah iqbal sudah boleh berjalan pada umur 1 tahunnnn...hoyehhhh!

tapi kelakar okey dia berjalan...kalau jalan rata laju jerk dia berjalan...tapi kalau lantai tuh ada turun naik, dia duduk dulu, baru berjalan balik...hikhikhik


Monday, September 06, 2010

Pulau redang part 6...final part!!

ya ampunnn...lama giler nak abiskan semua entry kan...macam orang cuti bersalin kekdahnya padahalll busy mendating...hahaha eh tak tak...busy menkeje...

bila dah sampai jetty kuala terengganu, perot masing-masing dah berbunyiii...kena pulak pasar payang betol-betol sebeolah jetty...

tanpa banyak bicara, masing2 menuju ke dalam pasar payang mencarik-carik kedai makannn...


suasana pasar payang...

bagik aku rupa paras pasar payang sama sebijik sejebon ngan pasar siti khadijah di kelantan sanaa...cuma yang bezanya tang mat rempittt!hahaha tetibe hal mat rempit pulak yang ditimbulkan...

korang tahu, mat-mat rempit kat ganu MasyaAllah...mengucap banyak2 jerk aku tengok...dahla langgar2 traffic light, buat pelbagai aksi pulak kat jalan raya nunn...dalam hati aku, kalaula ko jatuh bang, kalaulaaaaaa..


macam kat pasar siti khadijah jugakk, bawah-bawah jual makanan, atas-atas jual pakaian...haa kalau korang nak merasa telur penyu, kat sini bersepahhh oh...


blink blinkkk...tengah2 dok terbayang, tetibe kelmarin aku dapat benda nieee =)


kereta mahal yang aku naiki...nak reverse pun ada camera...


then kitorang gerak menuju tempat famous d amos kerepok lekorrr...ko tahu, punya gigih aku nak dapatkan info kat mana tempat nie, sampai tergagau-gagau aku taip message kat opismate aku...

so kalau korang nak g, tempat dia kat bukit tok beng berdekatan dengan seberang takirrr...


dari rating 10, aku bagik 10/10...memang sedap gilerrrrrr u ols!!bukan macam kat kolompo nih haaa...keropok lekor rasa tepung sesajork!


eh ehhh...ikan sotong yang kita tangkap kita tak makan lagikk...

ok, jom singgah!


tu dia ikan ngan sotong nya...perghhh, memang terasa kesegarannya!!nyum nyum...


ehh ehh...budak tecik ini pun adooo...apa guna ke ganu kalau tidak melawati akak kesayangan...hahahaha lagipun harus mintak simpati weh...kata duwet kena curik =(


ini budak sangat mengades sekarang tau...mau ngan mak dia ajerkkk...nak melekat ngan mak ajerkkk...

hellooooo iqbal, jangan manje2 ngan mak sangat eh...kang ayah mu selalu mendapat peluang keemasan =P


so meh aku list kan kesemua entry pulau redang nie yooo:

1) part 1 - journey to pulau redang...

2) part 2 - tibanya di pulau redang...

3) part 3 - bbq yang besttt!

4) part 4 - duwet ku hilang + mencandat sotong penin yang amattttt!

5) part 5 - saat meninggalkan pulau redang =(

6) part 6 - ini entry nya!


ohhh tak sabar nak g shopping pulakkkkkk...yabedabeduuuuuuu!!


Sunday, July 18, 2010

I love both of you!

last aku tengok budak kecik nih bulan 5 arituhhh...bagik aku lama giler kotttt...

eh ada la gak aku tengok jap si iqbal nie pas aku balik pulau redang aritueee...yela, kata pun pulau redang kat terengganu kan...sangat durhaka ok kalau datang ganu tak menyinggah umah akak sendiri...lalalala


sekarang iqbal dah masuk 7 bulan lebihhh...perubahan ketara yang aku nampak adalah bila aku nak amik dukung jerk, dia akan tengok aku lama2...

hahaha rasa nak tergelak pun ada bila dia dok perati aku lama2...contohnya bila aku nak dukung jerk, dia akan pusingkan kepala dia dan pandang muka aku lama2...bila dah puas pandang, dia akan tengok tempat lain jap pastuh sambung pandang aku balikkk...kehkehkeh kelakar pulak aku rasa...


bukan takat nestum, bubur nasik pun iqbal dah pandai makannnn...tapi susu ibu tetap di hati iqbal...

ok iqbal, rajin2 lah balik seremban yooo...buleh acik suap2 makanannnn...


Wednesday, May 19, 2010

Anak buah saya...

sanggup ok kerana budak kecik ini, aku rela pulanggg...dahla masa nie examination week tapi disebabkan ko punya pasal iqbal, aku rela berkorban okkkkk...

so bila ko dah besar2 nanti, sila ingat pengorbanan makcikmu yang tercinta...muahahahaha


very the mengades ok nak suro aku angkat2 dia...


alololo, nape monyok sangat nih iqbal??


satu jerk tabiat dia...janganlah ko biarkan dia tido sensorang...

akak aku punyalah letak dia tido dalam bilik sorang2 sebab kat hall bising sangat suara kitorang nih...alih2 bila dia sedar meraung tak hengat punya...hahahaha lagipun dia automatik akan tido kejap saje bila tahu tak ada sape2 yang teman dia...

hurmmm ke memang bebudak cenggitu pe'el nya??


uwahhhh...dia dah pandai berpusing badannn...clap clap clap!

aku tak tahu berapa bulan iqbal dah boleh buat cenggitu...yang penting, dia still breastfeed ibunya lagikkk...even makanan pape pun tak sentuh lagik...

hurmmm anak2 u ols 5 bulan dah bagik makanan?


Tuesday, March 16, 2010

Iqbal di bawah jagaan ku...

mula-mula masa akak aku suro jaga anak dia, cuak gak la aku...hellooooo, pestime nih aku nak jaga anak buah aku sendiri...lainla aku dah tahu ckit2 pe'el iqbal, leh la aku jaga kan...tapi disebabkan rayuan berkali-kali dari akak aku, aku terima sajork...

lagipun mak aku tak ada kat umah masa nih...so cape lagik nak jaga kannnn...

tuh la ko iqbal...dok jauh2 lagik kat ganu sana...kalau tak, tiap2 minggu aku leh jaga ko...hahahaha

hurmmm aku pelik la...bila orang tuh lagik over dari aku, buleh plakkkk...bila aku nih disebabkan emergency case, macam-macam masalah...

mencikkkkkk!atleast kau support la aku...so aku pun buleh la support apa-apa aktiviti yang ko lakukan...dah la apa yang ko buat tuh lagik teruk dari aku...

ehhh korang abaikan yerk...aku emosi ckit tang nih...


masa nie iqbal dah start nak nangis dah...

gila mati akal gak la aku...tapiii sib baik aku dah penah ada pengalaman jaga baby kejap dulu-dulu, so bulehhhhh la...nak jaga anak sendiri lambekkk lagik =P

hurmmm masa iqbal baru nak panaskan engine, aku dah amik sesiap bawak dukung...alih-alih, tros senyap kottttttttt....

aih, pelik bin ajaib!


fuh legaaaaa...tapi kejap je la dia tido pun...ada jerk orang yang mengganggu.


esoknyaaa aku kena jadik bibik lagikkk...nih kes mak pak ngidam nak makan laksa shack pulakkk...huhuhu

okkk iqbal...ko jangan degil2 ok...kalau ko degil, acik cubit2 ko kangggg =P


*masa nie iqbal berusia 3 bulan 9 hari...


Wednesday, February 17, 2010

Iqbal dah 5.2 kg...

alololo iqbal...

seronok lah ko kannn...mak ko mintak cuti extra sebulannnn...


ehhhh, ada ke orang mintak lagik cuti tanpa gaji selama sebulan pas abis tempoh cuti bersalin tuuuu??

ada orang penah buat tak?


kan aku balik rumah pas klas ari rabu aritue...ari khamis tuh aku dah kena balik hostel balikkk...ater klas aku ari khamis tue pukul 4.30 petang...

tapi syorga okkk bila akak ngan abanglong aku offer nak anta hostel...yippie!!


tapiii upe-upenya dorang nak singgah sini dulu...mau tinted kereta...

masa nih aku dah pikir dah...sempat ke klas aku kol 4.30 jap lagikkkkkkkkk...masa nie dalam kol 1 lebih camtue la...


tengok tengok tak sempattt...aku belajar kat tempat kereta la masa nih...huhuhuhu tue pun sib baik class aku petang tue tak blaja sangat...heh, memang tak blaja laaaa...bagik assignment sahaja...

haaa dah nama tinted, ada memacam la harganya...ko pilih sajork jenis hapa yang ko nak berdasarkan ko punya budget...


kereta aku nanti aku budget dalam 3-4 ratus sajork...muahahahahaha berangan la ko kojah!


perkembangan dia, dia dah pandai tengok oranggg...

even aku kejap ke kanan, kejap aku kiri, dia akan peratiii jerk kat mana aku pergi...


cuma yang masih mahal adalah senyumannyaaaa...ko acah la macam mana sekalipun, serius camtuh la jugakkk muka dia...

tapi baru sekali mak dia senyum, bukan main lebar lagik dia senyummmmm...mencikkkkk!

nih ha bukan dia senyum kat aku nih...kat mak dia laaaaaaaa...



Monday, February 08, 2010

Iqbal Muqri dan marilah membantu baby ammar...

serius rindu giler aku kat budak kecik iqbal nih...kadang2 tuh dalam sehari 3-4 kali aku dok bukak tutup hp aku belek gambar dia...

tapiii abah aku lagik hover kottt...kata cucu pertama...

abah: tinggal iqbal kat seremban la...bia abah jaga...
sister: ehehehehe

wahhhh!ada ke mak yang rela tinggalkan anaknya...lebih2 lagik anak pertama...lainla kalau ada 1o orang anak, kot2 ayah mintak nak jaga sorang, buleh la pikir 2 3 kali kan...

tapiii yang buang anak ikot ske ati tuh camne ek??gilo kotttttttt!


yang nih hanya sebagai iklan...hakhakhak

sejak McD keluarkan mcflurry yang kecik2 alam nih, nie baru pestime aku nak merasaaa...ecehhh, merasa apa lak...padahal benda yang sama jerk...

cuma sekarang makin cikit kuantiti aiskrim ko ekkk...mencikkkkkkkkk!


abis iklannn...

masa nih iqbal berumur 43 ari...masa nih jugak dia kena g spital buat check...check apa tue aku kurang ariff la...ater aku cuma driver jerk pada hari tersebut...lalalala


hahahaha kelakar plak aku tengok gambar nih...macam rupa chef pun adooo...

mOtip?sebab pestime dia kena pakai topi kat kepala...nie pun sib baik dia tak meragam hape...rela jerk ada topi tutup kepala dia...hihihihi

masa nih iqbal dah besar ckittt...berumur 51 ari...





haaaaaaa tetibe aku teringat baby ammar laaa...baby yang menghidap penyakit jantung n memerlukan pembedahan sebanyak rm12,000...kalau korang membaca blog ibu ammar, korang dapat merasakan penderitaan yang dialami olehnya...

seringgit seorang dari kalangan readers aku pun boleh meringankan beban mereka...apatah lagik nilai wang yang berlipat kali ganda dari anda semua...sama-sama kita membantu ke:

Asmaniza Mohamad Kamal – 514093114912 (Maybank)

moga hasrat murni anda semua dapat dibalas suatu hari nanti...juga boleh refer to this link => nuffnang charity project...


Tuesday, January 19, 2010

Majlis aqiqah.

ari sabtu baru2 nih family aku buat majlis aqiqah untuk iqbal...tapi buat biasa2 sajork tak ikot adat punnn...

yang penting cukur rambut ngan sembelih kambing sudahhhh...hihihihi


punyalah awal ustaz nih datang sampai ada yang tukang tengok pun tak mandi lagikkk...hahahahaha


kalau ikot adat, cukur rambut sorang ckit pastu pas sorang demi sorang tapi family aku tak buat cenggitu...yang kami buat hanyalah ustaz sahaja yang mencukur...huhuhu


tengah harinya majlis makan makan...menu kambing adalah wajib...kata majlis aqiqah...tapi abah aku decide sembelih sekor kambing sajork lagi sekor abanglong aku nak buat kat terengganu...

kan aqiqah kena 2 ekor kambing bagi anak lelaki kan?kalau anak pompuan sekor kambing je kan?

hahahahaha ada kan kan tuh macam was2 pulakkkk...


orang2 yang excited nak makan awal takut abis makanan...muahahahahaha!!


masa kol 1, 2 ramai lah orang...tapi dalam kol 3 lebih dah tak berapa ramai...


aku yang segan2 mau keluar rumah ketika orang ramai...auwww!


dalam kol 3 lebih campusmate aku datangggg...aku tak jemput pun kawan2 aku yang lain...orang2 yang aku jumpa ari2 jerk aku jemput...sorry naaa...aku takut makanan tak cukup =P

alahaiii ko Baba, kata giler glamour...ahaksss!tapi nape ko buat topi cenggitu...giler tau kau...nyaris2 bapak aku ingat kau bf aku...huhhhhhhhhh!

tuh haaa abah aku dok sebelah Baba si topi senget tuh la...tahu la abah aku kan...kalau kawan2 aku datang jerk, ada jeeee benda yang dia nak borak...layankan ajeeee...


zack: kata majlis ko tunang...mana tunang ko?
kojah: tunang aku tak datang...aku tunang sorang2 la...

bulehhhhhh??hahahahahahahaha


nih je la yang datang punnnn...yang berjanji punya lah ramai alih2 yang nih sajork...tapi takpe2, aku maapkan korang...hikhikhikhik

terima kasih ye kawan2 sudi datang ke teratak aku...


hahahahaha baju purple, heel plak kuning nyahhh...halal je lah...aku main rembat jerk heel mak aku nih...

eh heel ke?sipar kotttt...


dah semua orang balik, baru tuan rumah mau makannnnnn...dapat rasa sipi2 pun jadik lahhh...

ehhh tetibe aku teringat karipap yang makcik aku bawak...super duper sedap wehhhhhhhhh...aku nih bukannya gemar sangat karipap nih...tapi bila aku makan karipap dia, teros aku macam nak lagikkkkkkkkkkk...teros aku tanya makcik aku...maklong, karipap tuh ada lagik tak?

*Dah, masa mie kawen semua tuh jah tak rasa pun karipap hang tuh...nie baru jah rasa...sedap giler weh!nak order laaaa...


susah tau budak nih nak senyum...tapi yang best nya bila dia ari last kat umah aku, dia tertidur atas riba aku...

kan susah budak2 mau tidur kalau tak netek susu maknya...maknanyaaaaaaaaaa...maknanya apa weh?aku telah berjaya menjadik ibu...hahahahahaha


tengokkkk...ngan mak pak dia kemain lagik ko senyum lebar2 kan iqbal...nyampahsss i~


eeeee...tengok bapak dia pun dia nak gelak jugakkk...aku yang jaga ko siang malam tamau senyum kah?

hahahaha tipu la sangat jaga siang malam =P


sekarang makcik jah merindui muuuuuuuuuuuuu!!

hurmmm ari ahad baru2 nie baby nih dah balik ganu dah...ate mak dia dah nak abis pantang dah...baby, miss youuuuuuuuuuu ;)


Page number