My birThDaY...

Lilypie Next Birthday Ticker

Google

Google
 

Wednesday, July 07, 2010

Pulau Redang part 1...

Overall redang memang besttttttttttt!!kalau nak dibandingkan dengan pulau manukan kat sabah nun, redang is much much better!!serius weh memang best gilerssssssss!!kalau nak dibandingkan dengan phuket lak, (i was there dengan family) pulau redang tetap dihatikuuuuuuuu!! => haruslah mesia lagik best kan!=D

fyi, nih pestime aku menjejakkan kaki ke pulau redanggg...my first impression bila dah sampai sana, OMG cantiknyaaaaaaaaa laut dia!!


kitorang sebenarnya bergerak dari kuala lumpur pada malam hari...biasalah pagi petang masing2 busy mengejar orang, so bergerak malam lah jalan yang paling terbaik sekali...

tempat checkpoint kitorang adalah dekat marrybrown ke apa ntah yang jalan sebelum naik genting nun...alaaaa aku rasa bukan marrybrown...apakebendantah nama dia...takpe2, itu tak penting...lalalala

**burger king gombak


hahahaha kasik aku can nak gelak jap...maap yo my buddy! =D


dalam pukul 1 lebih kitorang berhenti kat rnr...masa nih ada yang mandi, ada yang makan, ada yang minum2 sajork...serius perot aku memang meminta disuapkan makanan tapiii disebabkan feeling mengantok aku lagik penting, aku abaikan sajork...

mencikkk tau bila kita sedap2 nak tido, ada jerk orang yang dok mengacau...dahla aku jenis susah nak tido dalam kereta...


dalam pukul 6 lbh pagi, kitorang dah sampai kuala terengganu...sebenarnya kalau diikotkan, dalam pukul 4 lbh pagi kitorang dah sampai ganu dah tapi disebabkan kitorang menyinggah ke rumah salah seorang ahli group kitorang, maka lambat lah sikit yerk...

mana tak nya...memasing lelaki gagah perkasa yang bawak kereta...sorang dok potong then yang nie dok potong balik...nama pun lelaki dok...


saya bersama driver saya...hahahahaha larikssssss!!

korang penah tengok kereta putih tuh?aku baru tengok dan merasai sendiri kebest-an nyaaaaa...memang best ahhh...lagik2 aku dok belakang sebagai bos...kihkihkih ampunnnnnn izzi~


di jetty kuala terengganu...bersebelahan dengan pasar payang...

fyi, kalau korang nak pergi pulau redang, ada 2 jetty yang membolehkan anda menuju ke pulau redanggg...tapi acik lupe la pulak jetty nih nama apa...yang acik tau ada 2 jetty...merang and shahbandar...alahhhh u ols naik jetty kat sini la...sebelah pasar payang tuh jerk...


yang gambar atas tuh ferry yang kitorang naik dari jetty ke pulau redang...

tapi awas yaaaa...bila ko dekat2 nak sampai ke pulau redang, ko kena tukar ferry...naik ferry yang tak berbumbung plak...tue gambar bawah tuh...

maybe ferry yang mula2 kitorang naik tue tak leh sampai ke persisiran pantai kotttt...


astagaaaaa!!rimas betol aku bila kena tukar2 ferry nih...nie pun sib baik aku tak bawak anak, kalau ada anak, mau aku pass2 kat husband aku...panggg sedasss!!

aterr kata pun school holiday yerk...


tapi ko jangan risau bila ko dah berjaya menjejakkan kaki ke pulau redangggg...masa nih ko buleh laaa berjalan lenggang kangkung mak minah...


auwwww!dalam banyak2 gambar, gambar nih yang paling aku sukerrrrrr!!thanx photographer!


girl: heyyy, dah sampai redang ka?
kojah: dah sampai la bebbbb...bet gilerrr tengok laut dia!
girl: ruginya tak ikotttttt!!

tuhla hang...masa cek ajak tamau pi...kan dah nyesal...bluwekkkkk!

ehhh, kalau ada kawan2 korang yang ajak g holiday tuh, g jerk...tak payah pikir lapan poloh kali...tak ada duwet itu belakang kira...janji puaskan diri sendiri...macam aku, aku pinjam duwet ngan ahlong...hahahahahaha =P


peaceeee!

masa nih kan, ketiak aku dah menggeletek nak mandiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...ko bayangkan bila nampak laut yang tersergam indah depan mata ko, mana hati tak keruan weiiiiii...

tapiii dalam hati aku dok beristighfar banyak kali...sabaqqqq no...control sikit keayuan mu kojah...muahahahahaha!!


disebabkan ada group kitorang yang terlepas ferry sama2 ngan kitorang, kena la tunggu sikittt...aterr orang tuh la yang jaga financial kitorang semua...


yang bumbung biru tue la tempat registration kitorang dan jugak tempat makannnn...oh ya, chalet kitorang nie namanya REDANG LAGOON CHALET...aku rasa chalet nih lah yang palinggggg ...................

nanti next entry aku citer...lalalalala


nih la rupa chalet2 tersebutttttt...

next kita tengok rupa dalam chalet pulak yeeeeee ;)


6 comments:

cheqna said...

salam
bercuti ke pulau redang memang besh..
selamat bercuti la ye =)

Dee said...

oh..redang mmg best..hehehe..

kojah said...

dear cheqna,
salam...a'ah sebest wangnya...hihi ok, thanx kak! =)

dear dee,
akak kne pegi kak!

[z@ck] said...

mesra kemain lagi hang dgn driver.
=P

koci said...

hai kojah..

nmpk mcm best chalet u tue...
ala2 umah kg gitu..leh bagi alamat chalet & no tel ke...nak booking

kojah said...

dear zack,
tak dok aihhh...dia dah ada marka la...haha

dear koci,
hai kak...nnti sy bagik yer...dlm nx entry...

Page number