My birThDaY...

Lilypie Next Birthday Ticker

Google

Google
 

Friday, July 16, 2010

Pulau Redang part 2...

masuk2 je bilik, hati aku berkata2...bestnyerrrr bilik nihhhhhh...macam bilik kat sandakan duluuuuu...cuma yang bezanya kat sandakan tue bilik untuk 2 orang yang nie pulak bilik untuk 4 orang...

so paham2 la yerk bila dah ramai2 nih...sape nak beralah duduk atas, sape nak untung duduk bawah...hahahaha masa nih aku rasa aku lah budak yang paling muda sekali, so aku lah kena beralah duduk kat atas...miahahahahaha pangggg sedas!


bilik bawah...ada aircond...


bilik atas...ada kipas sajork...

naik2 atas jerk, tetibe terasa macam berwap...weiii, apa panas2 nihhh??serius memang panas gilerrrr dok kat atas tuh...yela, dorang pasang atap zink mana tak panas kan...yang aku tahu kalau dah pasang atap zink, tengah hari memang kaw2 panas, malam2 pulak memang kaw2 sejukkkkkk...

tetibe terasa menyesal pilih katil atas...hahahahaha lariksssssssss!


pas dah landing2 kejap, kitorang keluar bilik balik untuk makannnnn...

OMG...tak pernah2 kalau aku tido resort yang taraf2 gini dihidangkan dengan makanan yang sebegitu banyakkkkkkkkkkk...kalau aku dah kata banyak tue, memang banyak lah...sayur pun ada 3, 4 jenis kau...sampai aku tak tahu nak pilih sayur yang mana satu sebab makanan dah penuh satu pinggan...

hurmmmm ikotkan hati nak amik 1 pinggan lagik nak letak makanan tapi mak malu nyah :P


nih gambar selingan...


nih pun selingan jugakkkk...

cantik kan view dia...


nie iklan jap...

tak pernah2 okkk aku tengok cara bibik suap nestum camnih...siap ada sudu segala dekat hujung tuh...so ko tak payah nak leceh2 nak gaul2 bagai pakai sudu dalam mangkukkk...just masukkan air panas sikit, air masak banyak then ko hala la kat mulut anak2 ko...

senang kannnnnnnn...

kojah: kak, kat mana akak beli botol suap makanan tuh?
sis: kat indon...masa tuh akak g indon blablabla

mOtip aku bertanya??hahahahaha


pas dah kenyang2 makan dalam matahari yang terik, masa untuk snorkling bebehhhh!

yaaaaa aku pun tak fedulik apa dah bila mood holiday aku bertandang mariiii...nak hitam ke, nak legam ke, itu belakang kira, janji aku happy2 di siniiii...hikhikhik

tak pernah kottt kalau aku pergi bercuti aku teringat nak bawak sunblock...tang lain aku ingat especially spek mata hitam...


cuma yang tak bestnya bila boat ko jauhhh dari persisiran pantaiiii...tuh ko nampak kan boat tue jauh di hujung sana?


masa nih sangat menguji kedegupan jantung hakuuuuuu...iyela, dah la aku nih pendek, boat pulak jauh, badan aku dah sah2 tenggelam dalam air...weiiiii camera aku weiiiii...camera aku bukan waterprooffffffffffffff duhhhhh!

tetibe terasa nak beli camera waterproof satu...my laling, pleaseeeeeeeee!!hahahahaha => sambil kenyit2 mata!


bila ko dah ada dalam boat, feeling dia ko tak payah nak cakap pape dahhhhh...memang teruja dan tak sabarrrrrrrrr!!


yezzarrrrrrrrrrr!!most beautiful island in the worlddddddddd!!

aku yang macam dok snorkling sorang2 kan u olssss??huwuaaaaaaaa!!


huiii memang penat ok bila dok snorkling sesajorrrr...lagipun kasik can la ai nak berposing kejap...


cantik kan kalau aku amik gambar orang?tak adalah nampak gambar orang tuh dok feeling snorkling sorang2...

just nice...lalalala


masa yang dia peruntukkan untuk kitorang lebih kurang 2 jammm...so ikot suka hati ko la nak snorkling part mana...

haaaaaa aku nak kasik tips nih...kalau ko g memana pulau, make sure korang kena buat2 baik dengan abang2 boat...mOtip??hahahaha


senang u ols kalau buat2 baik nih...eh bukan buat2 baik...bertegur sape beramas mesra la...hikhikhik sebabnya memang confirm dorang tahu kat mana ada ikan jerung, kat mana ada katak besar, kat mana ada ikan haruan besar, haaaaa semua2 lah dorang tahu...

untung2 ko pun dapat tengok sekalikkkkkk...kat sini lah skill malu2 harus dikikis =D


hurmmm ada kan my readers yang mintak phone number resort nie?ini saya bagik yeee...

REDANG LAGOON CHALET 09-6665020 www.redanglagoon.com
admin@redanglagoon.com

sebenarnya saya tak suggestkan pun u ols tido resort aku nih...sebabnyaaaaaaa...nak cerita ke tak hekkkk...memang group aku berpung pang habis la ngan taukey resort nie...tuh later saya citer ok...itu pun kalau aku rasa aku nak memburukkan resort nih =P

ehhh, memang taukey resort tuh cabar kitorang okkkkk...siap suro kitorang amik lawyer saman dorang bagai...hebat bukan?


3 comments:

Dee said...

ler..dh best2 gi cuti..bertekak ngan tokey resort lak..why2?

snorkling mmg best..dh balik baru rasa penat..hehehe..

mekchu said...

seeeeeeeeeeeronotnya.. tak pernah snorkling lagik.. nak merasa kena gigit ikan..

kojah said...

dear dee,
alah klu akak pun sure akak bengang nyerr...bertekak tuh lain citer la kak...bab bercuti sape tak best kannnn...

dear mekchu,
g la kak...memang bestttt!lagik2 bila dpt tgk coral, binatang2 dalam air...terujaaaaaaa sgt2!

Page number