My birThDaY...

Lilypie Next Birthday Ticker

Google

Google
 

Wednesday, May 18, 2011

Saya seorang bibik...

Sebelum2 nie pernah gak jadik bibik tapi tak secabar yang nieee...maybe sebab sebelum2 nie budak yang aku jaga dah besar2 kottt...yang nie pulak budak yang berusia 1 tahun 6 bulan...

Maybe kalau budak nie dah boleh bercakap okey la kottt...tapi budak nie baru reti sebut cucu, ma, tu tu (pintu)...

sape lagi kalau bukan mat iqbal!

Serius semalam bila ari first day kena tinggal, aku pun rasa sedih samaaa...mana tak sedihnya, jap2 dia tarik aku suro carik mak dia, kejap2 dia tarik nenek dia, kejap2 dia tarik tok abah dia...

Dan semalam tengah hari dia tak tido langsungggg di mana kakak aku cakap kalau ikot jadual, memang wajib dia tido tengah hari dalam 2 hingga 3 jam...

Malam pulak korang agak2 kol bape dia tido?kol 10 lebih malam...even kol 6 lebih ktorang dah nampak mata dia dah kuyu2 tapi tetap gak dia tahan mata tak nak bagi tido...kuar masuk bilik dok carik mak dia...aku rasa ada la dalam 100kali!huhu

Sedihhhhh!bak kata abah aku, anak yang terpisah dari mak, memang terseksa...

Dan arini aku jaga dia sorang2...huiii, makan mandi saya semua tak payah tanya la...dan arini baru aku betol2 sedar betapa tingginya pengorbanan seorang ibu :(

Itula kan, orang yang tak merasa tak kan tahu erti pengorbanan seorang ibu dan erti pengorbanan seorang makcik yang menjaga anak buahnya...eceh!

Sanggup aku petang2 masuk kerja dan ulang alik seremban kl oiiii...nasib baik kerja sendiri :p


* nie gambar iqbal paling latest...skang dia tengah tido...ngah tuala aku pun interframe skalik...maklom la, pestime jadik betul2 mak :p

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

juelee said...

heheh tapi kan jadik ibu ni, mmg susah tapi berbaloi2.. hehhee

ct_nurmarlissaa said...

ermm..beshh nyerr...pengalaman tuuu

Page number